Vés enrere Wisibilízalas, un concurs per trencar estereotips de gènere en l’àmbit de les TIC, obre el període d’inscripcions

Convocat pel Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions amb l’objectiu de lluitar contra els estereotips de gènere i apropar les dones a les carreres científiques i tecnològiques. Adreçat a qualsevol entitat educativa d’Espanya i d’Amèrica Llatina.

10.10.2018

Coincidint amb la celebració del Dia d’Ada Lovelace, una matemàtica i física britànica considerada la primera programadora de la història,  el 9 d’octubre, el Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DTIC) de la UPF, Unitat d’Excel·lència María de Maeztu,  va anunciar la tercera convocatòria del concurs Wisibilízalas.

Qualsevol entitat educativa d’Espanya i d’Amèrica Llatina hi pot participar de manera gratuïta amb grups de fins a un màxim de 10 alumnes d’entre 12 i 18 anys. Els menors de 12 anys també estan convidats a apuntar-s’hi per competir en el premi especial Wisibilízalas Junior.

Els participants han de crear una pàgina web on donin a conèixer la trajectòria professional de, com a mínim, dues dones contemporànies d’Espanya o Amèrica Llatina en aquest àmbit

L’objectiu de la competició és lluitar contra els estereotips de gènere que fan que les tasques científiques i tecnològiques s’associïn als homes. La finalitat és fer visible el paper de les dones en l’àmbit de les tecnologies de la informació i les comunicacions (TIC). Per aquest motiu, els participants han de crear una pàgina web on donin a conèixer la trajectòria professional de, com a mínim, dues dones contemporànies d’Espanya o d’Amèrica Llatina en aquest àmbit.

Aquest any el concurs inclou un premi especial d’impacte a xarxes socials dotat amb 500 euros

Els premis per als equips guanyadors consistiran en un primer, segon i tercer premis, valorats en 1000, 600 i 400 euros, respectivament. A més, aquest any, hi haurà un premi d’impacte a xarxes socials dotat amb 500 euros. Aquests imports seran lliurats en format de vals Ultra-lab per ser bescanviats per impressores 3D, jocs tecnològics, material informàtic, etc.

La relació de finalistes es donarà a conèixer el 8 de març, coincidint amb el Dia Internacional de la Dona. Els centres interessats poden inscriure’s fins al 23 de novembre, dia que coincideix amb el Dia de Fibonacci, àlies del matemàtic italià Leonardo Bigollo (Pisa, 1170-1240),  i tenen temps de presentar els seus treballs fins al 17 de gener del 2019,  dia que se celebra l’aniversari d’Anita Borg, una científica nord-americana que va fundar l’Institut de la dona i la Tecnologia.

El concurs Wisibilízalas està finançat per Nae, com a principal patrocinador, així com  també Google i Zurich Technology Delivery Center, i compta amb el suport de 500 Women Scientist Madrid, Wikimujeres, Principa, Ultra-lab, MTech i UPF Igualtat.

El procés d’inscripció resta obert des del 9 d’octubre fins al 23 de novembre del 2018. Cada centre pot participar amb més d’un equip, com a màxim de 10 participants per equip, emplenant el formulari, un per a cada grup inscrit.

Bases del concurs: https://www.upf.edu/web/wisibilizalas