Vés enrere El projecte HackLab guanya una distinció Jaume Vicens Vives 2018

El projecte HackLab guanya una distinció Jaume Vicens Vives 2018

Un premi que atorga la Generalitat de Catalunya a la qualitat docent, a professors i projectes de les universitats catalanes, dotat amb 20.000 euros que s’hauran de destinar a projectes d’innovació o de millora docent.

30.08.2018

El Govern de la Generalitat ha aprovat concedir les distincions Jaume Vicens Vives 2018, a la qualitat docent universitària, a tres professors i quatre projectes de les universitats catalanes, entre els quals hi ha el projecte HackLab UPF . Els premis estan dotats amb 20.000 euros i s'han lliurat durant la inauguració oficial del nou curs acadèmic 2018-2019, el 6 de setembre.

Projecte HackLab UPF ha estat mereixedor de la distinció Jaume Vicens Vives 2018  “per ser una iniciativa docent pionera i innovadora de foment de les interaccions socials a diferents nivells, més enllà del marc de les assignatures/plans d’estudis o de l’espai aula, orientades a la millora de l’aprenentatge informal, interdisciplinari i de competències transversals, i l’ocupació de l’estudiantat durant el procés formatiu”, segons expressa el comunicat de la Generalitat.

Hacklab és un taller de co-creació que té l’objectiu de convertir-se en un espai per promoure, fomentar i facilitar l’autoaprenentatge, l’intercanvi de coneixements i idees i la col·laboració al voltant de temes com la tecnologia, la comunicació o les arts digitals. Està obert a tota la comunitat universitària, tot i que amb un èmfasi molt directe en la comunitat d’estudiants. Per aquest motiu, posa a la seva disposició recursos i serveis universitaris per impulsar tant iniciatives pròpies com per connectar els estudiants amb iniciatives externes que els puguin interessar.

Un laboratori d’idees que arriba a tots els campus de la Universitat

El laboratori d’idees HackLab es va inaugurar a la segona planta de la Biblioteca/CRAI del campus del Poblenou el curs 2014-2015, com una iniciativa d’estudiants d’enginyeria de la Universitat, amb el suport del Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DTIC) i el Centre de Recursos per a l’Aprenentatge i la Investigació (CRAI). El seu objectiu era crear connexions entre els estudiants d’enginyeria i els de comunicació.

Els bons resultats d’aquesta iniciativa van propiciar que la Biblioteca/CRAI del campus de la Ciutadella i la Biblioteca del Mar de la UPF inauguressin el passat 9 d’abril dos nous espais Hacklab UPF,  fruit de la col·laboració amb el CLIK i la Unitat de Suport a la Qualitat i la Innovació Docent (USQUID).

El HackLab està obert a tota la comunitat UPF i molt especialment a la comunitat d'estudiants. Un aspecte fonamental de les activitats del HackLab és el seu caràcter separat de les activitats de docència i recerca formals de la UPF. HackLab busca promoure una cultura autogestionada de col·laboració i aprenentatge entre els membres de la seva comunitat, de manera independent als estudis que es cursen o departaments i/o facultats d'adscripció.

Les distincions Jaume Vicens Vives 2018 han estat seleccionades a partir de les propostes fetes pels consells socials de les universitats públiques o òrgans equivalents de les universitats privades. Hacklab UPF va guanyar el premi en la modalitat iniciativa docent dins el Premi a la qualitat en la docència 2017 que atorga el Consell Social de la Universitat per la seva tasca de promoure l'aprenentatge informal i interdisciplinari.

L’import atorgat a cada persona i projecte guardonat s’haurà de destinar a projectes d’innovació o a la continuació de la millora docent.