Vés enrere La UPF, la universitat amb el rendiment més elevat de l’Estat per sisè any consecutiu segons l’U-rànquing

En aquesta classificació, elaborada per l'IVIE i la Fundació BBVA, la UPF manté la primera posició en recerca i la segona en docència, i millora fins al tercer lloc en innovació i desenvolupament tecnològic.

28.06.2018

L'U-Rànquing 2018, elaborat per la Fundació BBVA i l’Institut Valencià d’Investigacions Econòmiques (IVIE), ha tornat a situar la UPF com la universitat amb major rendiment de l’estat espanyol, un lloc que ocupa des de la primera edició d’aquesta classificació, el 2013. La Universitat manté també el primer lloc en recerca, el segon en docència i millora fins al tercer en innovació i desenvolupament tecnològic.

El rànquing global es calcula a partir dels resultats de les institucions en aquestes tres dimensions a les quals atorga un pes diferent (56% per a docència, 34% per a recerca i 10% per a innovació). En aquesta edició, s’han usat 25 indicadors que fan referència a quatre àmbits (accés a recursos, producció obtinguda, qualitat dels resultats i internacionalització). En total, s’han analitzat 61 universitats de l’Estat, de les quals 13 són privades.

La taula següent mostra els resultats de les cinc primeres universitats en el rànquing global i per a les tres dimensions avaluades.Finalment, convé destacar que la UPF s’ha mantingut en el top 5 de les universitats amb major rendiment en tots els indicadors des de la primera edició del rànquing.