Vés enrere L'Institut Ernest Lluch de Barcelona i el CEIP de Laredo de Galícia, guanyadors de la segona edició de Wisibilízalas

El lliurament de premis va tenir lloc el passat 10 de març, al CCCB, en el marc de la Jornada Women Techmakers Barcelona. Es tracta d'un concurs adreçat a col·legis i instituts, que fomenta la reflexió sobre la visibilitat de les dones en ciència i tecnologia, i promociona el coneixement i la difusió del treball que aquestes fan en l’àmbit de la tecnologia.

12.03.2018

El  10 de març, en el marc de la celebració de la Jornada Women Techmakers Barcelona, que es va celebrar al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona, de 17.35 a 18.00 hores, va tenir lloc el lliurament dels premis de la segona edició del concurs Wisibilízalas, una acció creada amb l’objectiu de lluitar contra els estereotips de gènere a causa dels quals les tasques científiques en general i les tecnològiques en particular s’associen als homes en detriment de les dones. El concurs, organitzat per Ana Freire, Aurelio, Ruiz i Júlia Carrion, del Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DTIC) de la Universitat Pompeu Fabra, Unitat d'Excel·lència María de Maeztu, adreçat a col·legis i instituts, que fomenta la reflexió sobre la visibilitat de les dones en ciència i tecnologia, i promociona el coneixement i la difusió del treball que aquestes fan en l’àmbit de la tecnologia.

En el decurs de l’acte, les encarregades de lliurar el premi van ser Mireia Mata, directora general de la Direcció d'igualtat de la Generalitat de Catalunya; Ana Moliner, directora de negoci a NAE; Sonia Calzada,  directora de reclamacions a Zurich Insurance Company Ltd, Espanya; Esther Subías,  coordinadora de projectes tecnopedagógics a Espiral, educación y tecnología i representant de Technovation, i dos representants de Techladies, les organizadores del Women Techmaker Event

Per guanyar el premi, els i les participants han d’haver creat una pàgina web en la qual han hagut de descriure la carrera (biografia, resultats destacats, curiositats) de manera lliure (incloent-hi text, fotos, vídeos), seleccionant almenys dues dones locals contemporànies que treballin en l'àmbit de les TIC a Espanya i, com a novetat d’aquesta segona edició, també a Amèrica Llatina. El jurat ha valorat molt especialment la creació de perfils encara no publicats a la Viquipèdia que, després del concurs, amb la col·laboració de Viquidones, s’inclouran en aquesta enciclopèdia digital.

L’equip guanyador d’aquesta segona edició ha estat Three loading… de L’ Institut Ernest Lluch (Barcelona) que han creat una web amb les dades biogràfiques de sis diferents perfils de dones investigadores i en la categoria júnior l’equip guanyador del Wisibilízalas Donas do Código del CEIP de Laredo (Redondela, Galícia) que han elaborat una web que aplega nou biografies de dones.

El segon premi va ser per l’equip Hedy Lamarr del Col·legi San José de la Montaña de Palma de Mallorca i també per a l’equip Els Samurais de l’Escola Drassanes de Barcelona. El tercer premi li va correspondre a l’equip Maristes C, de Maristes de Champagnat de Badalona (Barcelona), conjuntament amb l’equip Anita Borg de l’IES Francesc Ribalta de Castelló de la Plana.

El concurs s’adreça a grups de com a màxim 10 alumnes,  provinents de qualsevol centre educatiu del país, amb edats compreses entre els 12 i els 18 anys que estiguin estudiant entre primer curs d’ESO i segon curs de Batxillerat. A més, els menors de 12 anys també poden participar en la modalitat Wisibilízalas Junior. L’equip guanyador s’emporta una impressora 3D de categoria I, el segon classificat, una impressora 3D de categoria II i el tercer cinc kits Makey Makey. El premi Junior també consisteix en una impressora 3D.

Primers Premis

Equip Three loading… del Instituto Ernest Lluch de Barcelona

Categoria Júnior: Equip Donas do Código del CEIP de Laredo,  Redondela (Galicia)

Segon Premis