Vés enrere HUMAINT convoca per a la seva reunió d'inici a un destacat elenc d'experts internacionals i de la Comissió Europea

Organitzada pel Joint Research Centre, al campus del Poblenou els dies 5 i 6 de març amb la missió de construir una xarxa d'experts del projecte que lidera Emilia Gómez, investigadora del Joint Research Centre de la Comissió Europea i afiliada al DTIC. El projecte neix amb l'objectiu d'estudiar l'impacte de la intel·ligència artificial en el comportament humà.

02.03.2018

Els propers dies 5 i 6 de març se celebrarà, al campus del Poblenou (edifici Tànger) de la Universitat Pompeu Fabra (UPF), la reunió d'inici del projecte Human behaviour and Machine Intelligence (HUMAINT). Un projecte d'investigació interdisciplinari, amb una durada prevista de tres anys, que es durà a terme a la seu de Sevilla del Joint Research Centre (JRC) de la Comissió Europea. El JRC, amb sis seus en cinc Estats membres (Itàlia, Bèlgica, Alemanya, Països Baixos i Espanya), és el servei de ciència i coneixement de la Comissió Europea encarregat de dotar d'assessorament científic independent les polítiques de la Unió Europea.

L'impacte de la intel·ligència artificial en el comportament humà és l'objecte d'estudi del projecte HUMAINT que lidera Emilia Gómez, investigadora de l'JRC de la Unió Europea i afiliada al Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DTIC), i al Grup de Recerca en Tecnologia Musical (MTG).

HUMAINT combinarà metodologies de diferents disciplines (ciències cognitives, socials i intel·ligència artificial) i comptarà amb un equip propi d'investigadors i una sèrie de col·laboradors externs, ja que un dels objectius del projecte és construir una xarxa d'experts al voltant d'aquests problemes d'investigació. La reunió d'inici té com a missió establir aquesta comunitat global d'experts per tal que puguin contribuir i involucrar-se en el programa del projecte durant els pròxims tres anys.

Participen en aquesta reunió una desena de membres de la Comissió Europea juntament amb reconeguts experts de la Universitat Pompeu Fabra, entre els quals es troben investigadors principals de diverses àrees del Centre de Cognició i Cervell (CBC): Gustavo Deco, Núria Sebastián, Rubén Moreno-Bote; així como membres d’altres grups de recerca: Carlos Castillo (Web Science i Social Computing, DTIC), Anders Jonsson (Intel·ligència Artificial, DTIC) i, a més d'Emilia Gómez, organitzadora de l'esdeveniment, diversos membres del Grup de Recerca en Tecnologia Musical (MTG): Xavier Serra, Sergi Jordà i Perfecto Herrera, juntament amb Miguel Ángel González-Ballester, ICREA-DTIC i director del Grup de Recerca SIMBIOsys i Luc Steels, ICREA-Institut de Biologia Evolutiva, centre mixt UPF-CSIC.

Els principals objectius de HUMAINT són proporcionar una comprensió científica de la intel·ligència artificial cap a la intel·ligència humana; analitzar la influència dels algoritmes d'aprenentatge automàtic en el comportament humà (les seves capacitats cognitives i la presa de decisió), i investigar fins a quin punt els resultats obtinguts haurien d'influir en el marc normatiu europeu.

Programa detallat de l'esdeveniment aquí (pdf)