Vés enrere

Hackforgood BCN: Inscriu-te i guanya premis!

Les universitats UPC, UPF i UB ajunten esforços per organitzar la hackathon social de més impacte: la Hackforgood 2018. Aquest any la Hackforgood es durà a terme en el marc de la Hackathon Mobility BCN de CARNET.

01.03.2018

La sisena edició del Hackforgood, organitzada per la xarxa de Càtedres de Telefónica, ajuntarà més d’un centenar de desenvolupadors per construir aplicacions i serveis que facin un ús massiu de dades i que tinguin un impacte social. La seu de Barcelona s’organitza de manera conjunta per part de les Càtedres de les universitats catalanes UPC, UPF, i el Conveni UB i se celebrarà al Campus Nord de la UPC.

Les Càtedres de Telefónica aquest any han apostat per centrar-se en els aspectes més socials de la mobilitat urbana. És per això que s’han aliat amb  CARNET, la xarxa de recerca cooperativa al voltant de la mobilitat del futur, promoguda per SEAT, Volkswagen Group Research i la UPC. Així, els reptes d’aquest any aniran al voltant de la mobilitat sostenible, l’aplicació de les TIC a la gestió de la mobilitat, formació i conscienciació relacionada també amb la mobilitat urbana.

Durant aquest hackathon, els hackers desenvoluparan aplicacions associades als reptes socials en un temps rècord, valorant molt la formació d'equips "multidisciplinaris" que incloguin tot tipus de perfils: dissenyadors, informàtics, enginyers, tècnics, sociòlegs, economistes, emprenedors socials, etc.

En la trobada, es valorarà la creativitat i innovació de las solucions propostes, el grau d'acabat aconseguit durant el hackathon i l'impacte social de las mateixes. Hackforgood ofereix tres premis i accèssits als millors projectes que presentin solucions als reptes que les Càtedres presentaran el dilluns dia 5 de març, primer dia de la Hackathon. Es distribuiran un total de 6.000€ en premis només a Barcelona. Els projectes guanyadors optaran als premis globals que seran presentats en el marc del HackForGood Big Day el proper mes de setembre.

Les Càtedres i Convenis participants a la seu de Barcelona són les següents:

La Cátedra Telefónica-UPF, Social Innovation in Education

La Càtedra Telefònica-UPF es va rellançar el 2013 sota la temàtica d'innovació social en educació, iniciant l'anàlisi de l'impacte social dels cursos MOOC. En el marc d'aquesta càtedra s'aglutinen activitats transversals de grups de recerca del DTIC, com són el Networking Technologies and Strategies (NeTS), que coordina Miquel Oliver i amb la col·laboració de l'Escola Superior Politècnica (ESUP).

Cátedra Telefónica-UPC de Análisis de la Evolución y las Tendencias Futuras de la Sociedad de la Información

La Càtedra Telefònica-UPC es va constituir el 2003, com Càtedra Telefónica d'Especialització Tecnològica i Societat del Coneixement. El 2009 s'actualitza la denominació d'acord amb la seva orientació actual: aprofundir en el model emergent de societat del coneixement en què l'ús de les TIC dóna suport a l'impuls d'activitats econòmiques intensives en coneixement. La Càtedra està composta per un grup d'experts en temes afins als seus objectius, té com a director a Lluís Jofre Roca i compta amb la col·laboració d’un conjunt de centres de la UPC, com l’Escola de Telecomunicacions i la Facultat d’Informàtica de Barcelona.

Conveni Telefónica-UB en Smart Cities

El conveni Telefónica-UB té com a objectius essencials la promoció d’un conjunt d’activitats de docència, recerca, formació, informació i documentació en l’àmbit de les noves tecnologies, principalment en el vessant de desenvolupament de serveis i solucions innovadores per a les ciutats i la ciutadania, dins del desplegament d’un model de ciutat intel·ligent (smart city) que afavoreixi la nova economia de la innovació i el coneixement. El equip de treball té com a directora a Ana Lauroba i compta amb la col·laboració d’un conjunt de professors del departament d’Empresa de la UB, com la directora del Curs Superior Universitari de Smart Social City, Pilar López-Jurado.

Multimèdia

Categories: