Vés enrere Festival YOMO Barcelona 2018: Ciència i tecnologia per a joves

Festival YOMO Barcelona 2018: Ciència i tecnologia per a joves

Del 27 de febrer al 2 de març, Youth Mobile Festival, una iniciativa en què hi col·laboren la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Barcelona que aplegarà més de 15.000 adolescents i educadors de Catalunya. Se celebrarà a La Farga de l’Hospitalet i hi participa una nodrida representació d’investigadors de la UPF amb estands interactius tallers i xerrades divulgatives.

20.02.2018

Quatre dies d’activitats interactives, tallers i conferències, teatre,  amb l’objectiu que els joves s’involucrin en les disciplines STEAM (Science, Technology, Engineering and Mathematics),  és el que proposa Festival YOMO Barcelona 2018 (Youth Mobile Festival), que aplegarà, del 27 de febrer al 2 de març, més de 15.000 adolescents i educadors de Catalunya. Se celebrarà a La Farga de l’Hospitalet, de 9.00 a 16.00 hores i hi participa una nodrida representació d’investigadors de la UPF amb estands interactius tallers i xerrades divulgatives.

En l’apartat de conferències participa Fernando Giráldez, professor del Departament de Ciències Experimentals i de la Salut (CEXS) de la UPF amb la ponència: “Desvetllant els misteris de la música en el cervell”, explicarà perquè la música és irresistible per a tots els essers humans.

Dins dels espais interactius, la UPF participa en dos estands. el Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DTIC) proposa  el joc Change Makers i a metodologia del Design Thinking! . El CEXS convida els assistents a l’estand BioJunior.

Change Makers: una activitat interactiva d'aprenentatge centrada en l'ús de la metodologia Design Thinking que té com a objectiu promoure el desenvolupament de competències dins d'un marc integrador, capacitant les noves generacions amb les competències necessàries per actuar en contextos d'aprenentatge complexos, ple de reptes adaptatius, innovadors, tecnològics i on s'espera que la ciutadania sigui activa.

Els centres que integren el Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona (PRBB) apleguen una vintena d’investigadors en un estand,  el BioJunior. Membres del CEXS mostraran en viu i en directe el desenvolupament d'embrions de pollet i de peix zebra. A més, un grup d’estudiants d’enginyeria biomèdica de la Universitat Pompeu Fabra mostrarà i explicarà part del seu projecte de biologia sintètica i càncer que presentaran a l’International Genetically Engineered Machine Competition (IGem). A més, de diversos tallers i activitats de la mà de científics de centres participats i vinculats amb la UPF: Centre de Regulació Genòmica, l’Institut de Biologia Evolutiva, l’IMIM, l’ISGlobal.

Posa a prova les teves habilitats construint la millor antena amb materials reciclats.

En aquest taller membres del DTIC ensenyaran a dissenyar, fabricar i mesurar antenes, tasques que generalment requereixen coneixements i instal·lacions especialitzades. Les antenes es construiran des de zero utilitzant envasos, material d’oficina i eines d’ús quotidià. Una vegada construïdes comprovaran el seu funcionament amb un ordinador portàtil i un router connectats amb una xarxa WiFi.

Escape Room: ets capaç de desbloquejar un cadenat utilitzant ciència de dades?

Escape Room: el món de la ciència de dades, és un taller que organitza el DTIC que consisteix en una competició entre grups de pocs alumnes en la qual hauran de resoldre diversos enigmes per poder desbloquejar un cadenat. Els enigmes giraran entorn del món de la ciència de dades, i els permetran conèixer a fons aquesta disciplina, així com desenvolupar les seves destreses en l'ús d'eines web com Google Trends.

YoMo col·labora amb Mobile World Capital Barcelona a través del programa mSchools, una iniciativa en col·laboració amb la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona i GSMA. YoMo és un esdeveniment del Mobile World Congress i de GSMA, que aplega els interessos de 800 operadors de xarxes mòbils a tot el món.

Activitats programades amb participació dela UPF :

Conferències:

Fernando Giráldez, “Desvetllant els misteris de la música en el cervell

Estands interactius

Interactúa amb el joc de ChangeMakers y aprén a aplicar la metodologia del Design Thinking!

BioJunior: workshops i tallers de biomedicina

Tallers:

Antenes de bricolatge

Escape Room: ets capaç de desbloquejar un cadenat utilitzant ciència de dades?

Programa general Festival YOMO Barcelona 2018: