Vés enrere La fira més solidària de la UPF torna amb una trentena d’entitats del tercer sector

Aquest any se celebra la cinquena edició la fira solidària, que comptarà amb dues taules rodones sobre oportunitats laborals al tercer sector i sobre la crisi dels refugiats i l'organització d'un dinar solidari. Un concurs de fotografia serà la novetat d'enguany.

18.10.2017

La cinquena Fira UPF Solidària arriba al campus de la Ciutadella el proper dijous 26 d’octubre. Una trentena d’entitats del tercer sector lligades a l’àmbit de la solidaritat i la cooperació –vinculades a la Universitat o a algun dels membres de la seva comunitat– es donaran cita des de les 10.00 i fins a les 17.00 hores per ajudar a sensibilitzar la comunitat universitària i compartir les seves experiències.

El pati de l’edifici Jaume I tornarà a ser l’escenari de la fira organitzada per la plataforma UPF Solidària, a la que es podrà accedir lliurement. Al llarg del dia, acollirà diverses activitats de debat, informatives i lúdiques.

Entre els actes d’aquest any destaca la taula rodona “Vols créixer com a professional (i persona) en el món social?", a càrrec del Servei de Carreres Professionals, Alumni UPF i UPF Solidària. La xerrada té l’objectiu de donar a conèixer les sortides professionals en entitats del tercer sector i comptarà amb la participació de professionals que hi tenen posicions de responsabilitat, com Oriol Alsina, director de l’ONG Make-a-Wish Spain que treballa per fer realitat les il·lusions de nens amb malalties greus; Pau Vidal, fundador de l’Observatori del Tercer Sector; Mònica Montserrat, graduada en Administració i Direcció d'Empreses per la UPF i responsable de finances de la Fundació Pasqual Maragall, i Nacho Sequeira, llicenciat en Ciències Econòmiques i Empresarials i director general de la Fundació Èxit. Els interessats en assistir a l’acte, que tindrà lloc d’11.00 a 12:30 hores, ja s'hi poden inscriure.

També està prevista una segona taula rodona, entre les 12:30 i les 14:00 hores, amb el títol “La crisi dels refugiats: vivències personals”, que comptarà amb la participació de Toni Borrell, portaveu de Stop Mare Nostrum que ha estat en camps de refugiats, principalment a Grècia; Lluís Caelles, periodista i professor de la UPF present en zones de conflicte i camps de refugiats, i Begoña Grigelmo, periodista i antiga alumna de la UPF que ha estat embarcada amb l’ONG catalana Proactiva Open Arms. Amb ells, també hi seran en Mohamed, un refugiat sirià de 24 anys, i Iris Pallarol, estudiant de quart curs del grau en Dret de la UPF i una dels quatre estudiants seleccionats dins el projecte de la UPF "Assistència jurídica per a refugiats a Grècia".

Repetint l’experiència de l’any passat, es tornarà a fer el dinar solidari, que destinarà un euro dels cinc que val el tiquet a alguna de les entitats socials que participaran a la Fira. En el moment de recollir el dinar, es donarà una butlleta per anotar l’entitat amb la qual es vol col·laborar i, un cop emplenada, s’haurà de lliurar a l’estand d'UPF Solidària.

Com a novetat d’enguany, els usuaris que comparteixin imatges de la fira a Twitter amb l’etiqueta #FiraUPFSolidaria entraran en el sorteig d’una motxilla UPF.

Les entitats presents a la Fira seran: Amics de la Gent Gran, ASTE BCN, Manyanet Solidari, Fundació Educació Solidària, Fundació Servei Solidari, Creu Roja Barcelona, Fundació Salut Alta, AEIRaval, Biblioteca/CRAI, Un Gomet Vermell, AIESEC Pompeu Fabra, ONGD Cat Sya, Oikocredit Catalunya, Servei Civil Internacional, Comissió Catalana d’Ajuda al Refugiat, Transpirenaica Social Solidària, Sonrie y Crece, Amics de Mubai, Fundació Ared i Salta, Empresa d’inserció, Fundació Canpedró, Acció Solidària i Logística, AFEV Catalunya –en Tàndem, Fundació Comtal, El Far, Arrels Fundació, Fundació IBO i Fundació AROA.

Vídeo resum de l'edició 2015 de la Fira UPF Solidària