Vés enrere Desenvolupen un programari col·laboratiu que millora l'estudi de la fisiologia del múscul esquelètic

El nou programari, de codi obert, ha estat creat gràcies a l'impuls de la Càtedra QUAES-UPF de Biomedicina i Enginyeria Biomèdica i rep el nom de Skeletal Muscle Contraction Lab. Permet realitzar pràctiques de simulació a l'àrea de la fisiologia muscular i desenvolupar coneixements teòrics sense necessitat de manipular animals.

10.01.2023

La Càtedra QUAES-UPF de Biomedicina i Enginyeria Biomèdica ha desenvolupat un nou programa de codi obert (col·laboratiu) per a l'estudi de la fisiologia del múscul esquelètic, anomenat Skeletal Muscle Contraction Lab. El nou programari permet realitzar pràctiques de fisiologia als estudiants dels graus en Biologia Humana, Medicina i Enginyeria Biomèdica de la Facultat de Medicina i Ciències de la Vida de la UPF, utilitzant models de simulació informàtica sense necessitat de manipulació animal.

Amb aquest desenvolupament, la Càtedra millora substancialment les eines anteriors i ofereix noves prestacions i soluciona problemes d'incompatibilitat amb els sistemes operatius actuals. Ho ha fet possible gràcies al suport que ha facilitat a l'estudiant del grau en Enginyeria Biomèdica, Karina Karenik, que va desenvolupar aquest programari en el marc del Treball de Fi de Grau, supervisat per Jose Manuel Fernández, professor del Departament de Medicina i Ciències de la Vida (MELIS) de la UPF.

En paraules de José Manuel Fernández, "el desenvolupament d'un nou programari, compatible amb múltiples sistemes operatius, per a la realització de pràctiques de simulació a l'àrea de la Fisiologia del Múscul Esquelètic ha estat essencial per aplicar i desenvolupar els coneixements teòrics bàsics en aquest camp, sense necessitat de manipulació animal, per part d'estudiants als graus de Biologia Humana, Medicina i Enginyeria Biomèdica impartits a la UPF".

El director de la Càtedra QUAES, Francisco J. Muñoz, assegura que "aquest programa permet l'ensenyament de fisiologia en qualsevol grau de l'àrea científica de la salut i estarà disponible com a free software per a altres centres educatius públics nacionals i internacionals".

03. Salut i benestar
04. Educació de qualitat