Vés enrere Dos alumni de doctorat de la UPF reben beques Consolidator del European Research Council

Les beques ERC Consolidator subvencionen fins a 2 milions d’euros per cinc anys, i donen suport als investigadors per crear els seus equips o impulsar programes d’investigació.

25.02.2021

ERC Consolidator Logo

El passat mes de desembre es van anunciar els projectes premiats amb una ERC Consolidator 2020  i de les deu beques atorgades en Economia, dues han estat per a antics alumnes de doctorat de la UPF: Christina Felfe i Peter Koudijs. Els ajuts ERC Consolidator arriben fins als 2 milions d’euros per a un període de cinc anys, i donen suport als investigadors perquè siguin independents a l’hora de crear un equip de recerca i desenvolupar una carrera d’èxit a Europa. Els investigadors han de tenir una experiència postdoctoral d’entre set i dotze anys, i uns resultats que demostrin excel·lència i una gran projecció en recerca.

Christina Felfe (doctora per la UPF l’any 2008) és ara professora d’Economia Laboral a la Universitat de Würzburg. Ha guanyat una beca Consolidator pel seu projecte "Early Origins of Social Cohesion in Increasingly Diverse Societies" (‘Els primers orígens de la cohesió social a les societats cada vegada més diverses’), que investigarà el paper dels pares, dels companys de classe, dels professors, i els processos de socialització en les preferències de formació de grups de nens. La beca li permetrà recopilar dades en escoles de tot Alemanya i començar, l’any 2022, a entrevistar milers de nens i els seus pares per tal d’aplicar mètodes d’última generació en economia experimental i psicologia. L’objectiu del seu projecte serà mesurar la pertinença al grup dels infants i el comportament infantil envers el seu propi grup i altres grups.

Peter Koudijs (doctor per la UPF l’any 2011) va ser professor associat de Finances per la Universitat de Stanford des de la seva graduació. L’any 2020 va tornar a Europa com a professor a la Universitat Erasme de Rotterdam. El seu projecte, “One of Man’s Greatest Inventions? Historical Insights into Limited Liability" (‘Un dels més grans invents de l’home? Perspectives històriques sobre responsabilitat limitada’), es pregunta quins són els efectes reals de donar responsabilitat limitada als propietaris d’empreses. L’objectiu del seu projecte és investigar teòricament i empíricament els efectes de la responsabilitat limitada en companyies no financeres i bancs. La pregunta central de la recerca és: Quin és el nivell òptim de responsabilitat limitada per a propietaris i administradors que estimula el creixement, tot limitant el risc moral? El projecte ERC utilitzarà dades històriques dels segles XIX i XX com a laboratori de recerca.

El Consell Europeu de Recerca, creat per la Unió Europea l’any 2007, és la primera organització europea de finançament de recerca fronterera d’excel·lència. Cada any, selecciona i finança els millors investigadors creatius de cada país i edat per dur a terme projectes europeus.

Fes clic aquí per veure els investigadors amb beca ERC del Departament d'Economia i Empresa, o llegir més sobre el doctorat en Economia, Finances i Empresa de la UPF.