Vés enrere Tres professors del Departament d’Economia i Empresa i un graduat en Economia, premiats pel Col·legi d’Economistes de Catalunya

Andreu Mas-Colell, Albert Carreras i Ivan Planas van rebre el premi Joan Sardà Dexeus al millor llibre d’economia 2018 per l’obra Turbulències i tribulacions, mentre que Víctor Manuel Quintas es troba entre els reconeguts amb el millor currículum universitari.
05.11.2018

Els professors del Departament d’Economia i Empresa de la UPF Andreu Mas-ColellAlbert Carreras i Ivan Planas, que formaven l’equip responsable de la gestió econòmica de la Generalitat de Catalunya  durant els anys més àlgids de la crisi, van rebre el premi Joan Sardà Dexeus com a autors del millor llibre d’economia de l’any 2018.

El premi, atorgat per la Revista Econòmica de Catalunya del Col·legi d’Economistes de Catalunya, reconeix l’obra Turbulències i tribulacions. Els anys de les retallades, publicat per Edicions 62, en què els autors fan una crònica de la gestió econòmica de la Generalitat de Catalunya entre els anys 2011 i 2015.

El premi Joan Sardà Dexeus el convoca la Revista Econòmica de Catalunya del Col·legi d'Economistes de Catalunya

El guardó els va ser lliurat en el marc de 23a. edició de la Jornada dels Economistes, durant el Sopar dels Economistes 2018, que va tenir lloc el 25 d'octubre del 2018 a l'Hotel Majestic de Barcelona. La vetllada va incloure el lliurament dels diversos premis de reconeixement al sector que atorga el Col·legi d’Economistes de Catalunya, entre els quals el de col·legiat d’honor.

L’acte va comptar amb l'assistència del vicepresident i conseller d'Economia i Hisenda de la Generalitat de Catalunya Pere Aragonès; la consellera d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya, Àngels Chacón, el regidor d'Empresa i Turisme de l'Ajuntament de Barcelona, Agustí Colom, i el degà del Col·legi d'Economistes de Catalunya, Anton Gasol.

Una crònica d’uns anys marcats per la crisi

A Turbulències i tribulacions. Els anys de les retallades, Mas-Colell, Carreras i Planas relaten en primera persona la gestió econòmica d’uns anys marcats per la crisi, des de l'herència i el repte amb què es van trobar fins a un balanç del que es va fer.

Inclou un repàs a les polítiques i els esdeveniments viscuts i els reajustaments i retallades que es van haver de dur a terme, els estira-i-arronses i les negociacions constants, sovint sense resposta, amb Madrid.

Els dos autors que van poder assistir al lliurament del guardó, Ivan Planas i Albert Carreras, van agraïr el premi i van destacar que l’obra “és un exercici de transparència d’uns anys durs”, i van ironitzar afirmant que “finalment podem parlar obertament de retallades”.

Andreu Mas-Colell, catedràtic emèrit de la Universitat, aleshores era conseller d’Economia i Coneixement de la Generalitat de Catalunya; Albert Carreras de Odriozola, actualment catedràtic d’Història i Institucions Econòmiques del Departament d’Economia i Empresa de la UPF, ocupava el càrrec de secretari d’Economia i Finances.

Finalment, Ivan Planas Miret, llicenciat en Ciències Econòmiques i Empresarials per la UPF (1996), professor associat del Departament d’Economia i Empresa, investigador associat del CRES-UPF i director de l’àrea de Recursos Econòmics, Patrimoni i Inversions del Servei Català de la Salut de la Generalitat de Catalunya, era membre de l’equip gestor.

El jurat de la 23a. edició del premi Joan Sardà Dexeus va estar format per Antoni Gasol, degà del Col·legi d’Economistes de Catalunya, (president); el director de la Revista Econòmica de Catalunya, Martí Parellada; els membres del seu consell de redacció, els degans de les diferents Facultats de Ciències Econòmiques i Empresarials de Catalunya i altres persones designades per la Junta de Govern del Col·legi.

Premi al millor currículum universitari per a un estudiant del grau en Economia

Víctor Manuel Quintas i Martínez, graduat en Economia per la UPF el curs passat, va ser un dels guardonats, ex aequo, amb el premi de Reconeixement del Col·legi d’Economistes de Catalunya 2018 al millor currículum universitari, juntament amb vuit candidatures més presentades per estudiants d’altres universitats catalanes.

Aquests premis, consistents en un diploma acreditatiu i la col·legiació gratuïta durant tres anys, s’han atorgat als graduats amb el millor currículum universitari del curs 2017-2018 d’alguns dels ensenyaments que s’imparteixen a les Facultats de Ciències Econòmiques i Empresarials de Catalunya. El jurat va estar format per membres de la Comissió Executiva del Col·legi, presidits pel seu degà.