Vés enrere Un "paper" de recerca coescrit per Manuel García-Santana guanya el premi Hicks-Tinbergen 2020

El premi es dóna en reconeixement al paper més destacat dels dos últims anys a la revista de la European Economic
Association.

07.05.2020

Manuel García-Santana

El 7 d’abril, la European Economic Association (EEA) va anunciar que el
professor de la UPF Manuel García-Santana i dos coautors havien estat guanyadors del premi Hicks-Tinbergen al millor paper publicat durant els dos últims anys a la revista de la European Economic Association (EEA). El premi serà presentat en el proper congrés anual de l’Associació, programat per al mes d’agost del 2020 a Rotterdam (Països Baixos).

García-Santana és professor lector d'Economia a la Universitat Pompeu Fabra. El paper està escrit conjuntament amb José Asturias, Assistant Professor d’Economia a la Universitat Georgetown de Qatar, i Roberto Ramos, economista del sector públic i de la Unitat Política i Fiscal del Banc d’Espanya.

El paper guanyador es titula "Competition and the Welfare Gains from Transportation Infrastructure: Evidence from the Golden Quadrilateral of India", (‘La competència i els guanys en el benestar de les infraestructures de transport: evidència del Quadrilàter d’Or a l’Índia’) i investiga l’efecte del “Quadrilàter d’Or”, el projecte nacional d’infraestructura a l’Índia completat el 2012 que connecta les quatre ciutats metropolitanes més grans del país a través de 5.846 quilòmetres de carretera.

Els investigadors van estudiar el projecte utilitzant un model de comerç intern amb marges variables. Nou en el seu enfocament, el model incorpora diferents canals a través dels quals les infraestructures de transport afecten el benestar. En particular, el model compta els beneficis derivats de la millora en l’eficiència pel que fa a la distribució de l’economia. El paper va trobar que el projecte d’infraestructura va aportar uns guanys reals del 2,7%, amb una comptabilitat de l’eficiència de la distribució del 7,4% dels guanys, mentre que els guanys en el benestar restants es compten pels canvis en les rendes per treball, l’eficiència productiva i els marges promig que afecten els estats en termes de comerç.

El premi Hicks-Tinbergen és un premi bianual en economia donat per l’EEA a l’autor o autors al millor article publicat a la revista de l’Associació durant els dos anys anteriors.

El premi Hicks-Tinbergen va ser creat l’any 1991 en honor de l’econometrista alemany Jan Tinbergen i l’economista britànic John Hicks, per mostrar que l’EEA dóna suport tant a la recerca en economia teòrica com empírica a Europa.

Pots trobar més informació sobre els autors del paper a les seves webs personals: