Vés enrere Les beques Ramón y Cajal premien Manuel García-Santana i Geert Mesters

Les beques Ramón y Cajal premien Manuel García-Santana i Geert Mesters

Els dos professors rebran finançament per cinc anys del govern espanyol per fer recerca en economia i anàlisi.
05.02.2021

Manuel García-Santana and Geert Mesters

Els dos investigadors del Departament d’Economia i Empresa han estat guardonats amb beques de recerca Ramón y Cajal de la convocatòria 2019 del Ministeri d’Economia, Indústria i Competitivitat.

Manuel García-Santana ha estat seleccionat per la seva proposta de projecte en el camp de l’economia, i Geert Mesters pel seu projecte en el camp de l’anàlisi econòmica. Els dos investigadors han estat premiats amb beques de més de 308.000 euros, per cinc anys.

Les beques Ramón y Cajal estan destinades a promoure la incorporació d’investigadors nacionals i estrangers amb carreres destacades en centres de recerca. Les beques donen suport a la contractació d’excel·lents investigadors postdoctorals així com a la creació de llocs de treball fixos. Els investigadors guardonats són escollits per la importància dels seus treballs acadèmics i de recerca anteriors, i es trien d’entre una àmplia varietat d’àmbits científics.

El professor García-Santana és professor tenure-track del Departament d’Economia i Empresa, investigador associat al CREI, professor afiliat de la Barcelona GSE i investigador afiliat al CEPR. Va obtenir el seu doctorat en Economia el 2012, al Centre d’Estudis Monetaris i Financers (CEMFI), i va fer la seva recerca postdoctoral a la Universitat Lliure de Brussel·les. El 2015, va guanyar el Premi al Jove Economista a les Jornades d’Economia Industrial (JEI), i el 2020 va ser el coguanyador de la medalla Hicks-Tinbergen

de l’Associació Europea d’Economia. Els seus interessos de recerca se centren en la macroeconomia, la indústria i la productivitat agregada.

El professor Mesters és professor associat al Departament d’Economia i Empresa, així com professor afiliat a la Barcelona GSE i investigador a la Universitat Lliure d’Amsterdam. El 2015, va aconseguir el doctorat en Econometria a la Universitat Lliure d’Amsterdam i al Tinbergen Institute, i el doctorat en Dret i Criminologia per l’Institut Holandès de l’Estudi del Crim i Aplicació de la Llei. El 2017, va guanyar el premi a tesis Arnold Zellner de la secció d’Empresa i Estadística Econòmica de l’American Statistical Association.

Visiteu les pàgines web d’aquests professors per trobar més informació sobre la seva recerca: