Vés enrere Els professors Ruben Durante i Antonio Penta, nous professors investigadors ICREA

Els seus treballs de recerca en Economia tindran ara el suport dels contractes permanents de la Generalitat de Catalunya
14.11.2018

Profs. Ruben Durante and Antonio Penta, photos from Barcelona GSE

El Departament d'Economia i Empresa té ara dos nous professors investigadors ICREA per al 2018. Els professors Ruben DuranteAntonio Penta han estat seleccionats per ICREA - la Institució Catalana per a la Investigació i Estudis Avançats - per rebre contractes permanents per fer treballs de recerca en universitats i en institucions de Catalunya.

ICREA és una fundació que compta amb el suport del govern català, que finança investigadors que tenen excel·lents registres quant a recerca i bona capacitat de lideratge. Aquestes dues noves incorporacions eleven a catorze el nombre total de professors ICREA del Departament d'Economia i Empresa.

El professor Durante està especialitzat en microeconomia aplicada i treballa en els camps de l'economia política, l'economia pública i el desenvolupament econòmic. La seva recerca està enfocada cap al funcionament i l'impacte dels mitjans de comunicació nous i tradicionals, tant en democràcies consolidades com en les que s'estan consolidant. Especificament, investiga diferents aspectes de la relació versàtil entre els mitjans, els votants, els polítics i els interessos especials.

Combinant diverses tècniques i metodologies, el professor Penta basa la seva recerca en diferents àrees de la teoria de jocs, el disseny de mecanismes i l'economia del comportament. Dins l'economia del comportament, la seva recerca se centra principalment en la comprensió i el modelatge dels processos de raonament individual, tenint en compte la interacció entre els incentius dels individus i les seve capacitats cognitives.

Tant el professor Durante com el professor Penta han estat guardonats amb Starting Grants del European Research Council (ERC) al 2017. Les Starting Grants poden arribar fins a 1,5 milions d'euros en total, i són donades a investigadors amb experiència investigadora postdoctoral de dos a set anys i una carrera científica que demostra grans expectatives.

Podeu llegir més sobre aquests dos professors a les seves pàgines de nous perfils ICREA: