Vés enrere Paul Klemperer presenta la seva última recerca en disseny de subhastes al Seminari del Departament

El professor Klemperer, de la Universitat d’Oxford, és un dels principals experts en subhastes, política econòmica i economia industrial
13.04.2022

Paul Klemperer

El 6 d’abril, el professor Paul Klemperer, de la Universitat d’Oxford, va impartir un Seminari al Departament d'Economia i Empresa sobre disseny de subhastes. El professor Klemperer és un dels principals experts en subhastes, economia política (especialment en regulació bancària, política de la competència i canvi climàtic) i economia industrial. Ha exercit com a professor Edgeworth d’Economia a Oxford des de 1995.

Al seminari, titulat "The art of simple multiproduct auction design" (“L’art del disseny senzill de subhastes multiproducte”), va donar una visió general de les aplicacions pràctiques, inclòs el seu treball sobre els bancs centrals. Va continuar el seu discurs amb lliçons polítiques més generals..

El professor Klemperer va ser el principal teòric de la subhasta de llicències de telèfons mòbils 3G del Regne Unit, que va recaptar 22.500 milions de lliures al 2000, i va assessorar el govern del Regne Unit en la primera subhasta del món per reduir emissions de gasos d’efecte hivernacle el 2002. Entre el 2007 i el 2008 va desenvolupar una nova forma de subhasta, la Subhasta Product Mix, per ajudar el Banc d’Anglaterra a alleujar la crisi de liquiditat, i des d’aleshores ha assessorat altres bancs centrals d’arreu del món. Va participar en la reunió que va redactar el memoràndum Postdam per a la Conferència de l’ONU sobre canvi climàtic del 2007, a Bali, i forma part del Panel Acadèmic d’Economia Ambiental del Departament de Medi Ambient del Regne Unit.

Pots tenir més informació sobre els últims articles i investigacions del professor Klemperer entrant a la seva web personal.