Vés enrere Marta Reynal-Querol, investigadora ICREA del Departament d’Economia i Empresa de la UPF, rep el Premi Rei Jaume I d’Economia

Ha estat guardonada en la 34a edició dels Premis, que reconeixen cada any aquelles persones que fan progressar la ciència.

07.06.2022

La professora d’investigació ICREA del Departament d’Economia i Empresa de la UPF, Marta Reynal-Querol, ha estat guardonada en la 34a edició dels Premis Rei Jaume I en la categoria d’Economia. Els guanyadors de les sis categories en les quals es divideixen els premis s’han anunciat avui, 7 de juny, en un acte formal al Palau de la Generalitat Valenciana presidit pel cap del Consell, Ximo Puig i que ha comptat comptat amb la presència del president fundador, Santiago Grisolía, del president executiu, Javier Quesada, a més del vicepresident de la Fundació Premis Rei Jaume I, Vicente Boluda, entitat organitzadora dels premis. Aquests suposen un reconeixement anual a aquelles persones que fan progresar la ciència.

Marta Reynal-Querol també és directora de l'Institute of Political Economy and Governance de Barcelona (IPEG) i professora de recerca a la Barcelona School of Economics, on dirigeix el Màster en Economia de la UPF des del 2012.

Els seus interessos de recerca inclouen les causes de les guerres civils, la resolució de conflictes i les seves conseqüències posteriors; el lideratge i la economia de les institucions, entre d’altres. Ha publicat en diverses revistes científiques de presitgi com American Economic Review, American Political Science Review, Review of Economics and Statistics, Economic Journal, Journal of Economic Growth, Journal of Development Economics i Journal of Conflict Resolution.

Recentment, ha estat nomenada membre del Grup Horitzó per assessorar el Govern de la Generalitat de Catalunya en les polítiques d’R+D+I i fer propostes i recomanacions per afavorir el desenvolupament del sistema de coneixement del país. El Grup neix amb l’encàrrec de reflexionar sobre les línies estratègiques prioritàries de país en matèria de ciència i elaborar un document de conclusions amb mesures a contemplar en el marc del desplegament de la futura Llei de la ciència de Catalunya (LCC), actualment en tramitació parlamentària. També aportarà la seva expertesa al Departament de Recerca i Universitats pel que fa a la identificació d’àmbits d’actuació, planificació i finançament preferents.

La resta de persones guardonades han estat:

• Jesús Mª Sanz Serna, catedràtic de la Universitat Carlos III de Madrid, en la categoria de Recerca bàsica.
  • Antonio M. de Lacy Fortuny, cap del Servei de Cirurgia Gastrointestinal i cap del Departament de Cirurgia Mínimament Invasiva de l’Hospital Clínic de Barcelona, en Recerca mèdica.
  • Emilio Chuvieco Salinero, catedràtic de la Universitat d’Alcalà d’Henares, en Protecció del Medi Ambient.
  • Montserrat Calleja Gómez, investigadora del Laboratori de Bionanomecànica de l'Institut de Micro i Nanotecnologia de Madrid del Consell Superior d'Investigacions Científiques, en Noves tecnologies
  • Ángela Pérez Pérez, vicepresidenta de l’àrea Life Science a l’empresa Health In Code, en la categoria d’Emprenedoria

Perfils dels protagonistes:

Marta Reynal-Querol