Vés enrere La UPF, entre les 150 millors universitats del món en nou disciplines, segons el QS World University Rankings by Subject 2022

La Universitat destaca especialment en l’àmbit d’Economia i Econometria, que se situa en la 24a posició mundial, pujant 32 posicions respecte l’edició anterior. La UPF també és rellevant en els àmbits de Política i Estudis Internacionals, i Gestió Política i Administració, en situar-se entre les 100 primeres universitats del món.

06.04.2022

L'empresa britànica Quacquarelli Symonds (QS) ha fet públic els resultats de l’edició de 2022 del QS World University Rankings by Subject, que classifica les millors universitats del món en 51 discìplines, i que ha analitzat un total de 1.543 institucions.

La UPF, que puntua en un total de quinze disciplines, es troba entre les 100 primeres del món en tres disciplines. Es tracta d’Economia i Econometria, que s’enfila fins a la 24 del món després de pujar 32 posicions respecte l’edició de l’any passat, i Política i Estudis Internacionals i Gestió Política i Administració  que se situen en la franja 51-100 del món.

La Universitat puntua en un total de quinze disciplines, repartides entre quatre dels cinc àmbits generals en què s'estructura el rànquing.

Dins de les millors 150 del món (franja 101-150) trobem sis disciplines més: Lingüística, Filosofia, Comptabilitat i Finances, Dret, Sociologia i Comunicació i Estudis de Mitjans.

La resta de disciplines en què puntua la UPF són les Llengües Modernes (franja 151-200), Ciències Biològiques (franja 151-200), Estudis de Direcció i Gestió d’Empreses (franja 201-250), Medicina (franja 251-300), Matemàtiques (franja 301-350) i Enginyeria Elèctrica i Electrònica (franja 451-500)

Millora de la UPF en tres dels quatre àmbits generals del rànquing en què puntua

Pel que fa als àmbits generals del rànquing, sota el paraigua dels quals s’agrupen les diferents disciplines, la UPF puntua en quatre de les cinc àrees que inclou la classificació: Arts i Humanitats, Enginyeria i Tecnologia, Ciències de la Vida i Medicina i Ciències Socials i Management (l’únic àmbit en què no puntua la UPF és el de Ciències Naturals).

La UPF puja posicions en Ciències Socials i Management (passa de la 86 a la 74), Arts i Humanitats (escala de la 204 a la 186), i Ciències de la Vida i Medicina (passa de la 328 a la 306). Només baixa lleugerament en Enginyeria i Tecnologia (de la posició 382 a la franja 401).

Set podis en els resultats de la Universitat escala estatal

Si ens centrem en les universitats d’Espanya, la UPF fa podi en set disciplines: Economia i Econometria, Política i Estudis Internacionals i Gestió Política i Administració, en primera posició; Sociologia i Lingüística, en segon lloc; i Filosofia i Comunicació i Estudis de Mitjans, en tercera posició.

Sis disciplines més s’afegeixen al top 10 estatal: Ciències Biològiques i Comptabilitat i Finances (ambdues en la quarta posició); Dret i Direcció i Gestió d’Empreses (ambdues en el lloc 5); Llengües Modernes (6); i Medicina (7).

Respecte a la posició de la UPF, a escala estatal, pel que fa als àmbits generals, Ciències Socials i Management ocupa la segona posició; Arts i Humanitats, la cinquena; Ciències de la Vida i Medicina, la vuitena, i Enginyeria i Tecnologia, la catorzena.

Un rànquing basat en cinc indicadors, liderat per centres anglosaxons

Per facilitar informació sobre les universitats més ben valorades i més influents en cada matèria, el rànquing utilitza cinc indicadors: una enquesta de reputació acadèmica, una enquesta de reputació de l’ocupador, les citacions que reben les publicacions de cada professor, l’H-índex, que mesura la productivitat i l’impacte de les publicacions, i l’International Research Network (IRN), que mesura les col·laboracions de recerca estables en les cinc grans àrees temàtiques de la classificació.

Dels quatre àmbits generals en què puntua la UPF, el que obté millor puntuació és el de Ciències Socials i Management, amb un 87,1 en citacions, un 78,3 en reputació acadèmica, un 68,3 en reputació de l’ocupador, un 78 en l’H-índex, i un 57 en IRN, amb un marcador global de 74,9. En els altres tres àmbits, la UPF obté uns marcadors globals de 68,6 (Arts i Humanitats), 63,4 (Enginyeria i Tecnologia)i 62,27(Ciències de la Vida i Medicina).

04. Educació de qualitat

Per a més informació