Vés enrere La UPF entra de nou en el top 50 del món en Negocis i Economia, segons Times Higher Education

El World University Rankings 2020 by Subject en aquest àmbit la situa en el lloc 46 global i com a 13a. d’Europa, mentre que en Ciències socials, la Universitat es manté entre les primeres 150 institucions.
08.11.2019

El World University Rankings 2020 by Subject de Times Higher Education (THE) ha fet públiques recentment les classificacions pel que fa als àmbits de Negocis i Economia i Ciències socials, que inclouen la presència de la UPF en ambdós casos. Les àrees de citacions en publicacions i internacionalització són les que la Universitat obté millor puntuació.

En la llista de Negocis i Economia, que inclou els estudis en negocis i gestió, comptabilitat i finances, economia i econometria, la UPF puja onze llocs en la classificació general respecte a l’edició anterior i passa a ocupar la 46a. posició. Les edicions 2017 i 2018 del llistat la Universitat ja estava situada dins les 50 primeres posicions (48 i 40, respectivament), i el 2019 va baixar fins a la 57.

En el rànquing de Negocis i Economia, la UPF puja onze llocs respecte a l'edició anterior i se situa en la 46a. posició.

A escala europea, la Universitat se situa en la 13a. posició, dos llocs més amunt que l’any passat, i manté el primer lloc a Espanya, per davant de la Universitat Autònoma de Barcelona (franja 101-125) i la Universitat de Navarra. Lideren la taula, que enguany ha inclòs 632 universitats (47 més que en la passada edició) el MIT, Stanford, Oxford i Cambridge, que mantenen posicions respecte a l’edició 2019.

El sistema de ponderació que utilitza el rànquing THE by Subject és el mateix que el seu rànquing general, i es basa en tretze indicadors de rendiment (tot i que la metodologia es reequilibra pe adaptar-se a les peculiaritats de cada disciplina) corresponents a cinc grans àrees.

La puntuació que ha obtingut la UPF, amb un marcador global de 63,2 punts (l’any passat va ser de 60,5) ha estat la següent: Citacions en publicacions (81,5), Transferència (45,8), Internacionalització (61,5), Recerca (58,6) i Docència (55,1). Destaca la pujada en citacions, gairebé dotze punts més que l’any passat. Pel que fa a Internacionalització i Docència puja lleugerament, i baixa en Transferència.

La Universitat continua entre les 150 primeres en Ciències socials

Quant al rànquing de Ciències socials (que inclou els estudis en comunicació i ciències polítiques i socials), la UPF ha mantingut la seva posició respecte a l’edició anterior: enguany es troba en la franja 126-150, i se situa com a 61a. universitat d’Europa i segona d’Espanya, per darrere la Universitat Autònoma de Barcelona (franja 101-125), i per davant de la Universitat Autònoma de Madrid (franja 201-250).

Lideren la llista de Ciències socials, que enguany s’ha ampliat fins als 720 centres (54 més que l’edició 2019) trobem les universitats MIT (puja dos llocs) Oxford (baixa una posició) i Harvard (puja un lloc).

La UPF obté una puntuació mitjana de 45,7-48,6 punts. Desglossat per àrees, puntua 82 en Citacions en publicacions, 44,3 en Transferència, 60,8 en Internacionalització (que suposen una pujada de 5,3, 4,4 i 7,8 punts, respectivament); 27,8 en Recerca i 35,1 en Docència (en ambdues baixa lleugerament).

Notícia publicada per:

Oficina de Comunicació