Vés enrere La necessitat d'una indústria farmacèutica pública a la Unió Europea, tema de l'edició 2022 de la Lliga de Debat de la UPF

La fase de grups es durà a terme els dies 21 i 22 de febrer, i els quarts de final, les semifinals i la final, el 24 de febrer. Vint-i-un equips participaran en l’edició d’enguany
18.02.2022

El 21 i el 22 de febrer començaran les eliminatòries de la fase de grups de la Lliga de Debat UPF (LDUPF). Vint-i-un equips d’estudiants competiran entre si per passar a l’última fase, que se celebrarà el 24 de febrer. El tema de la fase final d’aquesta edició serà la mateixa pregunta que la de la Lliga Universitària de Debat de la Xarxa Vives d’enguany: És necessària una indústria farmacèutica pública a la Unió Europea?

Durant el període de la fase de grups, cada equip haurà de preparar un tema controvertit i d’actualitat escollit aleatòriament trenta minuts abans de començar l’enfrontament. A més, la posició que hauran de defensar els equips es decidirà immediatament abans d’anunciar la matèria escollida. El jurat puntuarà els participants en funció del nivell d’expressió, de la solidesa de les tesis defensades, la qualitat del discurs, la flexibilitat de l’alumne i la demostració del domini del tema.

Els quarts de final, les semifinals i la final se celebraran el 24 de febrer, a la tarda, a l’auditori del campus de la Ciutadella. La final es podrà seguir en directe en streaming a través de la web de la Universitat.

Els dos equips finalistes i el millor orador de la Lliga seran guardonats amb una subscripció anual al club Tr3sc. A més, el millor orador/a i l’equip guanyador de la final seran premiats amb una targeta regal per valor de 100€. Finalment, el millor orador i equip classificat en temes d’economia i empresa obtindrà els premis especials “Societats de Debat”, els quals consisteixen en una targeta FNAC per valor de 100€.

La Lliga de Debat segons el model de la UPF

L’objectiu de la Lliga de Debat UPF és fomentar les tècniques de debat i oratòria de la comunitat universitària. És per això que la Universitat ha ofert als participants l’oportunitat d’aprendre noves tècniques per parlar en públic en classes impartides per experts la setmana passada. Aquesta part teòrica, però, és només una petita part del potencial de la Lliga de Debat.

El model de la UPF consisteix en una formació inclusiva i pràctica de l’aprenentatge, la qual destaca pel feed back dels membres del jurat als participants després de la competició. Segons Sergi Lostao, professor del Departament de Ciències Polítiques i Socials i participant com a jurat, “la Universitat tendeix a comptar amb un jurat amb experiència a les lligues de debat i inclús amb certa formació en aquesta tasca, el que millora els feed-backs i promou veredictes més justificats”.

La Universitat tendeix a comptar amb un jurat amb experiència a lligues de debat i inclús amb certa formació en aquesta tasca, el que millora els feed-backs i promou veredictes més justificats

A grans trets, aquesta competència dialèctica proporciona un gran ventall d’habilitats retòriques i comunicatives útils tant per l’àmbit acadèmic, laboral o personal. Així ho explica l’estudiant de dret i guanyadora de LDUPF (2020), Sheila Canudas: “L'oratòria m’ha ensenyat molt més del que mai hauria imaginat a l’apuntar-me a la meva primera lliga de debat. He après a estructurar el meu discurs, a ordenar les idees, a no parlar ni massa ràpid ni massa lent, a canviar el meu to de veu segons el que estic dient, a entendre diferents punts de vista, a ajustar les paraules depenent del públic al que em dirigeixo, a reaccionar ràpidament o donar suport a els meus punts de vista amb dades fiables i consistents, entre molts altres factors”.

04. Educació de qualitat
16. Pau, justícia i institucions sòlides