Vés enrere Jan Eeckhout serà el president de l’European Economic Association el 2024

Jan Eeckhout serà el president de l’European Economic Association el 2024

Abans d’exercir com a president d’aquest organisme científic internacional, el professor d’investigació ICREA del Departament d’Economia i Empresa de la UPF ocuparà el lloc de vicepresident el 2022 i el de president electe el 2023.

08.11.2021

Jan Eeckhout, professor d’investigació ICREA del Departament d’Economia i Empresa de la UPF i de la Barcelona School of Economics (BSE), serà president de l'European Economic Association (EEA) l’any 2024, després de ser escollit en les eleccions celebrades recentment en aquest organisme científic internacional, fundat a mitjans dels anys 80 i que vincula economistes de l’àmbit europeu.

Abans d’exercir com a president, Jan Eeckhout ocuparà el càrrec de vicepresident (2022) i el de president electe (2023). El 2022 passarà a formar part del Comitè Executiu de l’EEA, un òrgan integrat pel president, el president electe, el vicepresident, l’expresident i el vicepresident executiu.

Els catedràtics Andreu-Mas Colell i Jordi Galí han ocupat el càrrec de president de l'EEA els anys 2006 i 2012, respectivament

Altres professors del Departament d'Economia i Empresa de la UPF que han ocupat el càrrec de president de l’EEA al llarg de la seva història han estat, el 2006, Andreu Mas-Colell, catedràtic emèrit de la Universitat; i el 2012, Jordi Galí, catedràtic d’Economia i director del Centre de Recerca en Economia Internacional (CREI).

Actualment, Jordi Galí és membre del Comitè d'Auditoria (Audit Committee), un organ assessor del Consell (Council) de l’EEA. Aquest consell compta entre els seus membres (2019-2023) amb Maria Petrova (UPF, BSE i IPEG), i aquest 2021 ha estat escollida Mónica Martínez Bravo, alumni UPF d’Economia i actual investigadora del CEMFI, mentre que Barbara Rosssi (UPF, CREI i BSE) és membre sortint.

Els principals objectius de l’EEA són contribuir al desenvolupament i a l'aplicació de l'economia com a ciència a Europa; millorar la comunicació i l'intercanvi entre professors, investigadors i estudiants d'economia als diferents països europeus; i desenvolupar i patrocinar la cooperació entre institucions docents de nivell universitari i institucions de recerca d'aquesta regió.

Un expert en la relació entre el poder de mercat i la macroeconomia

Jan Eeckhout és doctor en Economia per la London School of Economics (1998). Va ser professor a la Universitat de Pennsilvània (EUA) durant nou anys, i el 2008 va tornar a Barcelona com a professor d’investigació ICREA del Departament d’Economia i Empresa de la UPF. També va ser professor de la University College London i professor visitant a les universitats de Nova York, Princeton (Louis A. Simpson Visiting Professor) i MIT.

Al llarg de la seva trajectòria ha obtingut tres ajuts del Consell Europeu de Recerca (European Research Council), l’ultim per “Market power and secular macroeconomic trends”. En aquest projecte, que desenvoluparà fins al 2025, analitza la relació entre el poder de mercat i les tendències macroeconòmiques, l’eix en què se sustenta el seu llibre The Profit Paradox, publicat aquest 2021 per Princeton University Press.

La seva obra ha estat àmpliament difosa als mitjans de comunicació, inclosos The New York TimesThe Wall Street JournalThe Economist i el Financial Times.

Perfils dels protagonistes:

Jan Eeckhout