Vés enrere Ivan Planas és el nou sotsdirector del Servei Català de la Salut (CatSalut)

Ivan Planas és el nou sotsdirector del Servei Català de la Salut (CatSalut)

El nou sotsdirector és l’encarregat de dur a terme la reconstrucció postpandèmia del sistema sanitari a Catalunya
04.10.2021

Ivan Planas

El professor Ivan Planas, investigador afiliat del Centre de Recerca en Economia i Salut (CRES) i professor associat del Departament d’Economia de la Universitat Pompeu Fabra, serà el nou director del Servei Català de la Salut (CatSalut). Les seves responsabilitats principals seran garantir l’alineament de projectes i accions del Departament de Salut del Govern de la Generalitat de Catalunya i el seu nou Pla de Salut per assumir el repte de reconstruir el sistema de salut postpandèmia amb el nou pla de recuperació, i enfortir el sistema amb fons de la UE per a la recuperació i la resiliència.

El Servei Català de la Salut (CatSalut) és una institució pública del Govern de la Generalitat de Catalunya que té com a missió garantir una atenció sanitària, pública, integral i de qualitat a tots els ciutadans de Catalunya. És responsable de la gestió i l’execució de la promoció i la protecció de la salut, la prevenció de malalties i l’atenció i la rehabilitació sociosanitàries.

El CatSalut manté una xarxa de 892 centres: 420 d’atenció primària, 71 hospitals, 142 centres socials i de salut i 259 centres de salut mental. La institució vol garantir que els serveis del sistema de salut no només responguin a les necessitats de la població, sinó que també siguin funcionals, accessibles al públic, equitatius, eficients i sostenibles.

Després de molts anys d’experiència, el professor Ivan Planas està ben posicionat per afrontar el seu nou paper, en el qual inclou una combinació de competències en economia, anàlisi política, educació, govern, assistència sanitària, planificació estratègica i gestió de finances públiques. Entre les funcions anteriors a les del CatSalut, ha tingut la de director de l’Àrea de Recursos Econòmics i director de Finances; direcció general per a l’anàlisi i seguiment de finances públiques; director d’Atenció Sanitària – companyies públiques, i gerent de Serveis d’Atenció Sanitària. Planas té un màster en Economia Pública per la Universitat de York, i un títol en Economia i Administració d’Empreses per la UPF.

Així mateix, és membre de diverses juntes directives: la Junta Directiva del Servei d’Emergències Mèdiques (SEM), la Junta Directiva del Servei Català de la Salut (ICS), la Junta Directiva de l’Associació Catalana d’Economistes i la Junta Directiva de l’Hospital Clínic Provincial de Barcelona.

Pots trobar més informació del professor Planas a la seva pàgina web.