Vés enrere Rosemarie Nagel, escollida com a nou membre de la Societat d’Econometria

Rosemarie Nagel, escollida com a nou membre de la Societat d’Econometria

La professora Nagel ha estat escollida com a nou membre d’una de les societats més prestigioses en el camp de l’economia

14.10.2022

Un dels membres de la comunitat UPF ha estat triat per la Societat d'Econometria, per formar-ne part. El 15 de setembre, la Societat va anunciar els resultats de les seves eleccions del 2022, amb la professora Rosemarie Nagel, del Departament d'Economia i Empresa entre els nous membres que la componen.

Fundada l’any 1930, l’Econometric Society és una societat internacional d’acadèmics economistes i una de les més prestigioses societats en economia. Anualment, fa eleccions per triar nous membres, una designació honorífica molt valorada pels economistes professionals. A més, la Societat publica tres revistes –EconometricaQuantitative EconomicsTheoretical Economics– i organitza reunions científiques a tot el món.

Rosemarie Nagel és una professora i investigadora ICREA en Economia de la UPF i la Barcelona School of Economics (BSE), així com una de les directores del Behavioral Experimental Science Laboratory (BESLab) de la Pompeu Fabra. La professora Nagel estudia el comportament racional limitat amb la teoria de jocs, psicologia, laboratori, experiments de camp i eines neurocientífiques. També ha creat un model de raonament iterat limitat (nivell-k) en experiments de joc del Keynesian Beauty Contest, que ha afectat el modelatge i l’experimentació en economia, finances, econometria, gestió, psicologia, neuroeconomia i informàtica.

La seva recerca ha estat publicada a l’American Economic ReviewEconometricaReview of Economic StudiesStrategic Management JournalNature: Human Behavior, i Proceedings of the National Academy of Sciences (PNAS). A més, coorganitza anualment workshops i summer schools en economia macroexperimental i computacional-experimental. La professora Nagel és doctora en Economia per la Universitat de Bonn (1994).

Actualment, hi ha vuit professors d’Economia de la UPF que formen part de la Societat d’Econometria: