Vés enrere El seminari departamental presentat per Marianne Bertrand destaca el treball d’intervenció en la violència amb armes

La iniciativa READI vol influir en el comportament de 2.500 joves de Chicago i evitar que siguin víctimes o autors de trets.
01.11.2021

Marianne Bertrand

Aquest passat mes d’octubre Marianne Bertrand de la Universitat de Chicago - Booth School of Business, va presentar el seminari departamental sobre el seu últim treball de recerca titulat "Predicting and preventing gun violence: experimental results from READI Chicago" (‘Predint i prevenint la violència amb armes: resultats experimentals de READI Chicago’). La professora Bertrand és també investigadora al National Bureau of Economic Research, al Centre per a la Investigació de Política Econòmica i a l’Institut per a l’Estudi del Treball..

El projecte Rapid Employment and Development Initiative (READI) Chicago és un assaig controlat aleatori per a una nova intervenció en aquelles persones que tenen un risc elevat de moure’s enmig de violència amb armes. Està dissenyat per provar un enfocament diferent, basat en els serveis socials. El seminari de la professora Bertrand va presentar els primers resultats d'un estudi

que busca identificar les persones que tenen més probabilitats de estar implicades en tirotejos —com a víctimes o com a autors— i canviar el seu comportament.

Als Estats Units, l’actitud homicida mata més homes joves afroamericans que les següents nou causes principals de mort combinades. Malgrat el cost social extremament elevat de la violència amb armes, només unes quantes intervencions han intentat canviar el comportament de les persones amb més probabilitats de ser víctimes o autors de tirotejos. Menys encara han estat ben avaluats, i aquests pocs casos s’han centrat gairebé completament en l’aplicació de la llei.

L’objectiu de READI és identificar 2.500 homes locals amb el risc més elevat utilitzant tres mètodes diferents: a) prediccions d’aprenentatge automàtic basades en registres d’arrest administratiu i víctimes; b) referències del personal que treballa als carrers dels barris afectats, i c) revisió entre aquells que surten de la presó i els empresonats. La iniciativa els ofereix 18 mesos d’ajuda subvencionats, juntament amb una teràpia cognitiva conductual i una programació de desenvolupament personal.

La professora Bertrand va presentar les característiques del mètode de predicció a l’hora d’anticipar el tiroteig i la participació violenta actual, així com els resultats de l’impacte inicial sobre la implicació en la violència greu. La participació en la READI Chicago pot reduir els tirotejos i els homicidis en un 32%, segons les primeres anàlisis dels resultats del programa, després de vint mesos. Aquesta conclusió sembla derivar principalment d’una reducció elevada, consistent i estadísticament significativa del 80% de les detencions per trets i homicidis dels participants.

Podeu trobar més informació sobre els pròxims seminaris al calendari del Departament visitant la pàgina dels Seminar Series.