Vés enrere Fernando Guirao obté el premi Joan Sardà Dexeus 2021 al millor llibre d’Economia i Empresa

El catedràtic Jean Monnet d’Història de la UPF ha recollit aquest guardó, que reconeix l’obra The European Rescue of the Franco Regime,1950-1975, en el decurs del lliurament dels Premis dels Economistes 2021 convocats pel Col·legi d’Economistes de Catalunya. En el mateix acte han estat distingits Albert Carreras, catedràtic de la UPF i director d’ESCI-UPF, i Olga Pané, gerent del Parc de Salut Mar, com a col·legiats de Mèrit i d’Honor, respectivament, i l’alumni Miguel Benítez, com a millor currículum universitari de la Facultat d’Economia i Empresa de la UPF.

29.10.2021

El llibre The European Rescue of the Franco Regime,1950-1975, publicat aquest 2021 per Oxford University Press, obra de Fernando Guirao, catedràtic Jean Monnet d’Història de la UPF, ha obtingut el premi Joan Sardà Dexeus 2021 al millor llibre d’Economia i Empresa. Es tracta d’una de les set distincions que formen part dels Premis dels Economistes 2021, convocats pel Col·legi d’Economistes de Catalunya, i que enguany han reconegut altres persones vinculades a la Universitat Pompeu Fabra: el catedràtic Albert Carreras, director d’ESCI-UPF; Olga Pané, gerent del Parc de Salut Mar, i Miguel Benítez, alumni d’Economia.

Fernando Guirao: "Aquest premi demostra que la societat civil aprecia la recerca bàsica, que és fonamental per fer créixer la ciència a Catalunya"

Tots ells han recollit el respectiu guardó en el decurs de l’acte de lliurament dels Premis dels Economistes 2021, que ha tingut lloc el 28 d’octubre, a la tarda, a la seu del Col·legi dels Economistes de Catalunya, presidit per Jaume Giró, conseller d’Economia i Hisenda de la Generalitat de Catalunya, i amb la presència d’Oriol Amat, degà del Col·legi. Aquest acte de lliurament, que ha tingut un format híbrid (s’ha pogut seguir per internet), és el preàmbul de la 26a. Jornada dels Economistes, programada en diferents dies del mes de novembre per a les quatre capitals de Catalunya, sota el títol “L’economia i la societat post-covid-19”.

Fernando Guirao, que ha recollit el premi de mans de Teresa Garcia-Milà, presidenta del comitè Assessor de Tecnologia i Dades de Banc Sabadell, ha afirmat en el seu parlament que es mostra agraït com a ciutadà per rebre aquest reconeixement per un doble motiu: “D’una banda, demostra que la societat civil aprecia la recerca bàsica, que és fonamental per fer créixer la ciència a Catalunya; i de l’altra, constata que la història importa, que és capaç d’explicar-nos la nostra complexitat. La societat actual és complexa, i cal fer servir tots els recursos per interpretar-la”.

Albert Carreras durant la seva intervencióL’obra del professor Fernando Guirao, un treball al qual ha dedicat deu anys per enllestir-lo, explica com els governs dels membres fundadors de la Comunitat Europea del Carbó i de l’Acer i de la Comunitat Econòmica Europea van implementar un conjunt de mesures polítiques i econòmiques que van contribuir a garantir el domini franquista.

El premi Joan Sardà Dexeus 2021 al millor llibre d’Economia i Empresa, concedit per la Revista Econòmica de Catalunya, amb el patrocini de Banc de Sabadell, reconeix al llibre de més rellevància en l’àmbit de l’economia i l’empresa pública entre el setembre del 2020 i el setembre del 2021.

Reconeixements per a Albert Carreras, Olga Pané i Miguel Benítez

Olga Pané durant el seu parlament. FOTO: Col·legi d'EconomistesEn el decurs de l’acte de lliurament dels Premis dels Economistes 2021 han estat distingits altres persones vinculades a la Universitat Pompeu Fabra: D’una banda, Albert Carreras de Odriozola, catedràtic d’Història de les Institucions Econòmiques del Departament d’Economia i Empresa de la UPF i director d’ESCI-UPF, ha estat nomenat Col·legiat de Mèrit 2021, un guardó que reconeix professionals del món de l’economia per la seva contribució.

D’altra banda, Olga Pané i Mena, gerent del Parc de Salut Mar, ha estat nomenada Col·legiada d’Honor 2021, una distinció que s’atorga a professionals de disciplines que no són la de l’economia però que fan aportacions destacades per a la millora de la professió i de la ciència econòmica. Ambdós han rebut el guardó de mans de Jaume Giró, conseller d’Economia i Hisenda de la Generalitat de Catalunya.

Miguel Benitez després de rebre el guardó, de mans d'Oriol AmatFinalment, en la modalitat de premis de Reconeixement als Millors Currículums Universitaris de les dotze facultats d’economia i empresa de les universitats de Catalunya, per part de la UPF ha estat reconegut  Miguel Benítez Humanes, alumni d’Economia (2017-2020), que actualment es troba fent el General Course, un programa per a estudiants estrangers a la London School of Economics. Ha rebut el premi (el primer dels guardons que s’han lliurat durant la cerimònia) de mans d’Oriol Amat, degà del Col·legi d’Economistes de Catalunya.

La resta de modalitats dels Premis dels Economistes 2021 i els seus guanyadors han estat el premi Joan Sardà Dexeus a la Millor Trajectòria Personal en la Difusió de l’Economia, que ha obtingut Montse Martí Bel, responsable d’Economia de RAC1; el premi de Reconeixement al Despatx Professional, que ha recaigut en Casanovas Assessors Fiscals SLP, i el premi de Reconeixement a l’Economista d’Empresa, atorgat a Elisabet Vilalta Casals, directora general de Comertia.

Notícia publicada per:

Oficina de Comunicació