Vés enrere Oriol Amat, nou degà del Col·legi d'Economistes de Catalunya

Oriol Amat, nou degà del Col·legi d'Economistes de Catalunya

El catedràtic d'Economia Financera i Comptabilitat de la UPF i degà de la BSM-UPF substitueix en el càrrec Anton Gasol Magriñà, un relleu que ja estava pactat des de 2018, quan es va constituir l'actual Junta de Govern de la institució.

02.02.2021

Oriol Amat i Salas, catedràtic d'Economia Financera i Comptabilitat del Departament d'Economia i Empresa de la UPF i degà de la UPF Barcelona School of Management (BSM-UPF), és el nou degà del Col·legi d'Economistes de Catalunya (CEC), un càrrec que ocuparà fins al 2022.

L'Assemblea General Extraordinària del CEC va ratificar el 4 de febrer el nomenament d'Oriol Amat com a nou degà de la institució, prenent el relleu d'Anton Gasol Magriñà, que ocupava el càrrec des de 2018.

Durant aquests gairebé tres anys de mandat de l'actual Junta de Govern del CEC, Oriol Amat ha exercit de vicedegà de la institució.

Durant aquests gairebé tres anys de mandat de l'actual Junta de Govern del CEC, Oriol Amat ha exercit de vicedegà, un càrrec que passa a ocupar Xavier Subirats Alcoverro. Tal com es va anunciar al 2018 quan es va constituir la Junta, Oriol Amat assumeix ara les funcions de degà.

El relleu s'havia d'haver fet en complir-se els dos anys de mandat de l'actual Junta, però a causa de la covid-19, el procés es va retardar. Es fa en aquest moment, a la recta final del mandat (que finalitza a mitjans del 2022) per tal de donar compliment al compromís de la candidatura.

Oriol Amat i Salas (Barcelona, ​​1957) és catedràtic d'Economia Financera i Comptabilitat del Departament d'Economia i Empresa de la UPF i degà, des de setembre de 2018, de la UPF Barcelona School of Management (BSM-UPF). Al llarg de la seva trajectòria a la Universitat ha estat vicerector d'Economia i Sistemes d'Informació i director del Departament d'Economia i Empresa, entre d’altres càrrecs.

Llicenciat en Administració i Direcció d'Empreses i MBA per ESADE i doctor en Ciències Econòmiques per la Universitat Autònoma de Barcelona, ha cursat estudis de postgrau a la Stockholm School of Economics. A banda de la seva vinculació amb el CEC (del qual és col·legiat des de 1985) és vicepresident de l'Associació Catalana de Comptabilitat i Direcció (ACCID)

Entre altres activitats, ha estat membre de Consell Assessor per a la Reactivació i el Creixement de Catalunya (2010-2015), conseller i membre del Comitè Executiu de la Comisión Nacional del Mercado de Valores (2011-2015), president del Registre d'Experts Comptables i diputat del Parlament de Catalunya (2015-2017). Actualment, forma part del Grup d'Estratègia Catalunya 2022, creat pel Govern de la Generalitat.

Notícia publicada per:

Oficina de Comunicació