Vés enrere L’insigne investigador en economia Albert Marcet s’uneix al professorat del Departament d'Economia i Empresa

17.12.2020

Albert Marcet

El Departament d’Economia i Empresa es complau d’anunciar la incorporació d’un nou professor a la Facultat: la d’Albert Marcet. Ho va fer al novembre, donant als estudiants i a la resta de professorat l’oportunitat de beneficiar-se dels seus coneixements i experiència en ensenyament i recerca d’alt nivell. A més de la plaça que ocupa a la UPF, el professor Marcet és també professor ICREA al Centre de Recerca en Economia Internacional (CREI) i director del Programa Científic en Política Macroeconòmica i Mercats Financers de la Barcelona Graduate School of Economics.

El professor Marcet ha estat professor investigador ICREA des del 2011. Els professors investigadors ICREA reben contractes permanents per a tasques de recerca de la Institució Catalana per a la Investigació en Estudis Avançats (ICREA), i és molt reconegut pel seu nivell d’excel·lència científica i les seves habilitats de lideratge. També està becat per la Societat d'Econometria,  i com a investigador pel Centre for Economic Policy Research (CEPR).L’any 2016, el professor Marcet va ser guardonat amb el premi Jaume I en Economia.

Va doctorar-se en Economia per la Universitat de Minnesota l’any 1987. Ha estat professor a temps complet de la UPF (1990-2003) i professor associat (2004-2006). Posteriorment, ha treballat com a professor investigador a l’Institut d’Anàlisi Econòmica (IAE CSIC), i com a professor d’Economia a la London School of Economics, entre altres càrrecs i nomenaments. Al 2007 va ser president de l’Associació Espanyola d’Economia.

El treball del professor Marcet ha estat publicat periòdicament a les revistes American Economic Review, Economic Journal, Journal of Econometrics, Journal of Economic Theory, Journal of Finance, Journal of Monetary Economics, i Journal of Political Economy. Ha rebut diverses beques, inclosa l’Advanced Grant del European Research Council (ERC), pel projecte "Asset Prices and Macro Policy when Agents Learn" (APMPAL, 2013-2018), i el projecte "Asset Prices and Macro Policy when Agents Learn and are Heterogeneous" (APMPAL-HET, 2018-2023).

Els seus camps d’especialització inclouen macroeconomia, time series, economia financera i teoria econòmica dinàmica. Entre la seva activitat com a professor cal destacar que ha dirigit la tesi doctoral de 28 estudiants (17 dels quals durant la seva estada a la UPF).