Vés enrere La UPF entra dins les 50 primeres posicions del rànquing d’Economia de la Universitat de Tilburg

En aquesta classificació de les 100 millors institucions de recerca en Economia del món, la Universitat ocupa el lloc 45, vuit per sobre de l’anterior edició, mentre que la Barcelona GSE se situa en la posició 38.

21.05.2020

La UPF millora vuit posicions i se situa en el lloc 45 del global i en el 15è. d’Europa dins el Tilburg University Economics Ranking, una classificacio dels 100 millors centres i institucions de recerca en l’àmbit de l’economia de tot el món, publicada des del 2009 pel Center for Research in Economics and Business d'aquesta universitat dels Països Baixos.

L’edició 2020 de la llista està basada en la publicació d’articles científics inclosos en 79 revistes de referència dels àmbits de l’econometria, l'economia, l'estadística i les finances, durant el període 2015-2019, en què la UPF hi ha publicat un total de 107 articles, dos més que l’any passat.

El rànquing es basa en articles científics publicats en 79 revistes dels àmbits de l'econometria, l'economia, l'estadística i les finances.

La Barcelona Graduate School of Economics (Barcelona GSE), una institució de la qual forma part la UPF, se situa en el lloc 38 en el global, i en l’onzena posició d’Europa, amb un total de 118 publicacions. A banda de la UPF i la Barcelona GSE, l’única universitat d’Espanya que apareix en el rànquing és la Universitat Carlos III de Madrid, en el lloc 85.

Les tres primeres posicions corresponen a les universitats nord-americanes de Chicago, Harvard i Stanford. Els quinze primers llocs estan ocupats per institucions dels EUA, excepte la London School of Economics and Political Science i Oxford, situades en la quarta i l'onzena posició, respectivament.

107 articles publicats per la UPF en una trentena de les millors revistes en Economia

La UPF, tenint en compte la producció científica dels investigadors vinculats al Departament d’Economia i Empresa de la Universitat i als grups, unitats i centres de recerca en aquest àmbit, obté un marcador de 107, corresponent als 107 articles publicats entre els anys 2015 i 2019.

Aquests articles han estat publicats en una trentena de les 79 publicacions seleccionades pel rànquing, incloses en el Web of Web of Knowledge. Destaquen els 14 articles publicats a l'American Economic Review, els 9 al Journal of the European Economic Association i els 7 al Journal of Political Economy.

L'aplicatiu del rànquing permet crear classificacions individuals utilitzant diferents combinacions de totes les publicacions considerades a la base de dades, a més de poder fer una cerca de la producció científica per continent, per països i per any.

Notícia publicada per:

Oficina de Comunicació