Vés enrere La UPF engega la campanya de crowdfunding #UPFContraElCoronavirus per finançar projectes que lluiten contra la COVID-19

Actualment, es pot col·laborar amb tres iniciatives: projectes de recerca del Departament de Ciències Experimentals i de la Salut, UPF Makers i els premis Enginy contra la COVID-19. Totes estan impulsades per investigadors, centres de recerca o membres de la comunitat UPF.

09.04.2020

La UPF se suma a la lluita contra el coronavirus i posa en marxa la campanya #UPFContraElCoronavirus, impulsada per UPF Fund, la unitat de fundraising institucional de la Universitat. L’objectiu és finançar projectes d’investigadors, centres de recerca o membres de la comunitat universitària relacionats amb el coronavirus mitjançant el micromecenatge.

Actualment, hi ha tres iniciatives amb les quals es pot col·laborar fent aportacions econòmiques puntuals o periòdiques. El Departament de Ciències Experimentals i de la Salut (DCEXS) té en marxa diversos projectes per al diagnòstic i tractament de la COVID-19. Els grups de Virologia (Juana Díez i Andreas Meyerhans), Immunologia (Cristina López i Jose Aramburu), Fisiologia Molecular (Rubén Vicente), Proteòmica (David Andreu),Nanomedicina (Pilar Rivera), Bioinformàtica (Baldo Oliva), Biologia Sintètica Tranlacional (Marc Güell), Neurofarmacologia (Rafael Maldonado) i Salut Pública (Fernando G. Benavides), treballen en els següents projectes:

• El desenvolupament de tests de diagnòstic ràpids, fiables i rentables, més enllà de la tecnologia actual, per al cribatge de la COVID-19. L’objectiu és proporcionar al sistema sanitari una eina de filtre de la població per evitar que el sistema col·lapsi.
  • El desenvolupament de teràpies antivirals innovadores, així com la millora de la hidroxicloroquina com a tractament per al coronavirus.
  • L’estudi del control immunitari de la força de les respostes antivirals, la seva implicació en l’eliminació del virus i el seu impacte sobre la funció i la regeneració del sistema hematopoètic.
  • El desenvolupament d’una vacuna sintètica contra la Covid-19 basada en pèptids. Actualment, tenen en marxa una solució de prova de camp per la COVID-19 i altres infeccions relacionades amb virus mitjançant una eina Handheld Raman.
  • El desenvolupament d'un model d'organoides de pulmó, cervell i intestí per a la identificació de nous tractaments per a Covid-19.

També es pot col·laborar amb la iniciativa UPF Makers, que van posar en marxa estudiants del grau en Enginyeria Biomèdica. Amb les quatre impressores 3D de la Universitat, que es van traslladar prèviament als seus domicilis, imprimeixen diàriament viseres de protecció que la comunitat Coronavirus Makers distribueix als centres hospitalaris que més ho necessiten en cada moment. Tots els fons recaptats serviran per adquirir material consumible com, per exemple, les bobines de plàstic necessàries per a imprimir les peces.

Finalment, la unitat de recerca Barcelona Centre for New Medical Technologies (BCN MedTech) de la UPF, amb el suport del Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions impulsa els premis Enginy contra la COVID-19. Aquesta iniciativa busca donar suport a projectes realitzats per estudiants d’enginyeria de la UPF que desenvolupin eines que permetin a la ciutadania lluitar contra la propagació del coronavirus.

En els primers quatre dies, la campanya va arribar a les 56 donacions, amb prop de 900€ recollits. Actualment, ja s’han recaptat més de 500€ per a projectes de recerca del DCEXS i gairebé 300€ per a la iniciativa UPF Makers.

UPF Fund ja té sobre la taula més projectes que està estudiant incorporar a la plataforma properament i està obert a es noves campanyes o iniciatives de micromecenatge amb relació al coronavirus que es poden fer arribar a través del correu electrònic.

Notícia publicada per:

Oficina de Comunicació