Vés enrere El Campus Junior 2019 ajuda els futurs universitaris a decidir què volen estudiar

Una trentena de cursos d’estiu, repartits entre juliol i setembre, adreçats a estudiants de tercer i quart d’ESO i de primer de batxillerat o cicles formatius de grau mitjà. Les inscripcions ja estan obertes i les places són limitades.

12.02.2019

Amb l’objectiu d’ajudar els joves a decidir què volen estudiar en un futur, la UPF organitza el Campus Junior 2019, un programa de cursos d’estiu que aquest any celebra la seva setena edició. Les inscripcions ja estan obertes per als estudiants de tercer i quart d’educació secundària obligatòria (ESO) i primer de batxillerat o cicles formatius de grau mitjà.

Aquest any el Campus Junior comptarà amb un total de 31 cursos vinculats als vuit àmbits acadèmics de la UPF: ciències polítiques, comunicació, enginyeries, traducció, ciències, dret, economia i empresa i humanitats. També tractaran temàtiques relacionades amb el compromís social i les competències personals.

Les inscripcions als 31 cursos del Campus Junior 2019 ja estan obertes fins una setmana abans del seu inici o bé fins que s'acabin les places

Els cursos es faran als tres campus de la Universitat durant els mesos de juliol i setembre, de dilluns a dimecres en horari de matí. Professors i investigadors de la UPF seran els encarregats d’impartir-los. La metodologia combinarà continguts teòrics, perquè els estudiants adquireixin els coneixements previs, i exercicis pràctics i lúdics, on hauran d’aplicar el que hagin après.

A més, tindran l’oportunitat de conèixer de primera mà els campus i les seves instal·lacions i aprofitar els recursos que ofereixen, com ara els laboratoris o els estudis de gravació.

La Universitat ofereix 20 places gratuïtes mitjançant un programa de beques que ja es poden sol·licitar

Les inscripcions estaran obertes fins a una setmana abans de l’inici del curs, o bé fins que s’acabin les places, que són limitades a 25 estudiants.

La UPF, mitjançant un programa de beques, ofereix una vintena de places gratuïtes amb l’objectiu que cap estudiant amb inclinació i aptituds per als estudis universitaris no es quedi sense l’oportunitat de gaudir d’aquesta experiència per raons econòmiques. Les escoles i els instituts poden sol·licitar-les fins al 20 de maig, amb l’enviament d’una llista prioritzada d’un màxim de dos estudiants i la indicació del curs del Campus Junior que volen cursar.

Onze nous cursos, entre els quals un sobre Benestar Planetari

Aquest any el Campus Junior comptarà amb onze nous cursos respecte a l’any passat. Entre ells, destaca “Bienestar Planetario: Cómo hacer Frente a los Retos Globales del Siglo XXI”, centrat en el Benestar Planetari, un dels projectes principals de la UPF. L’objectiu del curs és dotar els estudiants d’eines que els permetin abordar de forma crítica i acadèmica els problemes mundials més significatius del segle XXI i buscar-hi solucions.

Una altra de les novetats és “¡Quiero ser Youtuber para ser Rico y Famoso! (¿De verdad?)”. El taller combina l’anàlisi amb la producció de peces audiovisuals per a Youtube. Els participants aprendran les característiques del discurs dels youtubers, quins són els principals actors implicats a la plataforma (anunciants, creadors de contingut...) i gravaran els seus propis vídeos per a la xarxa social.

En l’àmbit de les ciències, “Genètica, Teatre i Cintes de Vídeo” permetrà als estudiants comprendre els conceptes bàsics de la genètica i la genòmica a partir del cinema i del teatre. L’objectiu és reflexionar sobre les possibles conseqüències socials i els dilemes ètics que pot comportar l’avenç extraordinari que ha experimentat la genètica en els darrers anys.

“Bienestar Planetario: Cómo hacer Frente a los Retos Globales del Siglo XXI” reflexionarà sobre els problemes mundials del món actual, una de les iniciatives principals de la Universitat

“Feminisme: Una Eina per Analitzar la Societat i per Transformar-la” girarà al voltant de dues inquietuds: les desigualtats socials i la perspectiva feminista. El curs abordarà aquestes preocupacions socials en els diferents àmbits de la vida quotidiana (el repartiment del treball domèstic, l’ús del llenguatge, els mitjans de comunicació...) i intentarà descobrir-ne els orígens.

En l’àmbit de les enginyeries, la novetat és “Fent Música amb el Teu Smartphone: Disseny i Programació d’Instruments Musicals Electrònics per a Dispositius Mòbils”. Està adreçat especialment a estudiants interessats en la creació musical i en la música electrònica. El curs, totalment pràctic, els permetrà crear i interpretar en directe una peça utilitzant instruments que ells mateixos hauran creat.

Finalment, podran desenvolupar les seves habilitats personals al taller “M’agrada Escriure: Curs d’Escriptura Creativa”. Aprendran a expressar-se millor i amb més eficàcia amb l’ajuda d’experts i professionals de la paraula escrita. També, les dinàmiques del món editorial i el procés de treball d’un escriptor.

La resta de nous cursos són: “Política i Comunicació: Arguments, Idees i Discursos”; “Breakthrought Research in Emerging Communication Technologies: From Virtual Reality to Social Robots”“Construir Historias con Huella (Digital): Creación Audiovisual y Expresión Personal”; ”Les Matemàtiques del Bitcoin"; i “Grandes Desafíos de la Sociedad Global. Herramientas para el Análisis Crítico”.