Vés enrere Davide Debortoli, nomenat professor de recerca ICREA

Davide Debortoli, nomenat professor de recerca ICREA

El professor Debortoli va ser seleccionat per a aquesta destacada figura de recerca en reconeixement al seu treball i investigació en macroeconomia, cicles econòmics i polítiques fiscals i monetàries.

28.02.2023

El Departament d’Economia i Empresa de la UPF es complau a anunciar el nomenament del professor Davide Debortoli com a professor de recerca ICREA

El professor Debortoli és un investigador associat al CREI, professor investigador de la Barcelona School of Economics, membre investigador del CEPR i editor associat de la revista Journal of Monetary Economics. Es va doctorar en Economia per la Universitat Pompeu Fabra l’any 2008. La seva recerca està centrada en la macroeconomia, els cicles econòmics, les polítiques fiscals i monetàries, la credibilitat dels governs i la desigualtat entre les llars.

Fins ara, el professor Debortoli ha tingut una carrera destacada com a professor associat a la Universitat de Califòrnia a San Diego, i com a visitant a la Universitat Bocconi, al Norges Bank i al Banc De Nederlansche. Ha publicat articles al Quarterly Journal of Economics, al Journal of Political Economy, a la revista Review of Economics Studies, i en altres revistes econòmiques capdavanteres en el seu àmbit. També ha estat guardonat amb una beca Marie Curie Internacional del Consell Europeu de Recerca (2015) i amb la beca Wim Duisenberg del Banc Central Europeu (2022).

El lloc que ocuparà com a professor investigador ICREA està reservat a acadèmics distingits que hagin demostrat una recerca i unes contribucions pràctiques orientades al camp de l’economia. El nomenament és un autèntic testimoni de l’esforç i la dedicació del professor en aquest camp. En aquest sentit, la UPF està orgullosa de tenir el professor Debortoli com a membre de la seva plantilla, i espera amb interès la recerca innovadora que aportarà a la Universitat.