Vés enrere Cinc professors de la UPF, entre els ponents d’una trobada sobre la salut planetària a l’Escola Europea d’Humanitats

“Què és la salut planetària? Vida en els límits del planeta”, que transcorrerà els dies 18 i 19 de febrer al Palau Macaya, comptarà amb la participació de Jaume Casals, Josep M. Antó, Josep Lluís Martí, Humberto Llavador i Carla Lancelotti.

11.02.2019

Cinc professors i investigadors de la UPF pertanyents als departaments d’Humanitats (Jaume Casals i Carla Lancelotti), Ciències Experimentals i de la Salut (Josep M. Antó), Dret (Josep Lluís Martí) i Economia i Empresa (Humberto Llavador), tots ells vinculats al projecte "Planetary Wellbeing" de la Universitat, es troben entre els experts que protagonitzaran la trobada “Què és la salut planetària? Vida en els límits del planeta”, organitzada per l’Escola Europea d’Humanitats.

La trobada té l'objectiu d’avançar en el coneixement i la relació ente salut i benestar des de la perspectiva de la sostenibilitat planetària.

La trobada, que tindrà  lloc els dies 18 i 19 de febrer, entre les 17.00 i les 20.30 hores, al Palau Macaya de Barcelona, té l'objectiu d’avançar en el coneixement i la relació ente salut i benestar des de la perspectiva de la sostenibilitat planetària. Vol ser una oportunitat per generar una agenda basada en l'evidència i el coneixement per avançar en el desenvolupament econòmic i social, protegint la salut del planeta i el benestar de les persones.

Un programa repartit en quatre sessions, tres de les quals amb protagonisme de la UPF

El programa ’estructura en quatre sessions (dues per dia), impartides cadascuna d’elles per dos experts en diversos àmbits del coneixement, que van des de l’epidemiologia fins al clima, a través de disciplines com l’economia, l’ecologia, el dret, la filosofia, o els mecanismes de regulació.

Les dues sessions del 18 de febrer estan impartides per investigadors de la UPF: la primera sessió (17.00-18.30 hores) , sota el títol “De la salut del planeta al benestar”, aniran a càrrec de Josep Maria Antó, director científic d’ISGlobal i catedràtic de Medicina de la Universitat; i Josep Lluís Martí Mármol, vicerector de Projectes d’Innovació i professor de Filosofia del Dret.

La segona sessió (19.00 -20.30 hores), "Comportament humà i sostenibilitat", comptarà amb els ponents Carla Lancelotti, arqueobotànica i etnoarqueòloga del Departament d'Humanitats, investigadora principal del projecte Raindrops, i Humberto Llavador, professor del Departament d’Economia i Empresa de la UPF, expert en sostenibilitat i canvi climàtic.

Finalment, Jaume Casals, catedràtic de Filosofia i rector de la UPF, serà el ponent de la quarta sessió, “De l’economia sostenible al benestar” (19 de febrer, de 19.00 a 20.30 hores), juntament amb Antxon Olabe, economista ambiental i assagista. Aquesta sessió precedirà la tercera (17.00-18.30 hores), que amb el títol “Clima i medi Ambient: les crisis immediates”, és l'única que no compta amb cap ponent de la Universitat, i que anirà a càrrec de Xavier Rodó (ISGlobal) i Cristina O’Callaghan, epidemiòloga ambiental.

La direcció i presentació de la trobada, per assistir a la qual cal inscriure’s, és a càrrec de Rafael Vilasanjuan, periodista i director d’Anàlisi i Desenvolupament Global d'ISGlobal i Josep Ramoneda, filòsof, periodista i director de l’Escola Europea d’Humanitats, una iniciativa impulsada per l'Obra Social "la Caixa" i coordinada per la revista La Maleta de Portbou.

Planetary Wellbeing, un projecte central de la UPF que vol oferir solucions d’abast planetari

En relació amb la temàtica d’aquests trobada, la Universitat Pompeu Fabra fa uns mesos que va començar el projecte “Planetary Wellbeing”, un ambiciós programa internacional de generació i de transmissió de nou coneixement a l’entorn del concepte de Benestar Planetari.

Amb la voluntat d’assumir la seva responsabilitat com a centre d’excel·lència de recerca i docència internacional envers aquests objectius d’abast planetari, la Universitat porta a terme un treball transversal i interdisciplinari. La seva voluntat és oferir propostes de solucions als governs, les empreses i les institucions del món, així com aportar a la institució una visió compromesa amb els grans reptes de la societat global al segle XXI.