Vés enrere Implicació dels mitjans de comunicació en la crisi dels refugiats, a debat

Implicació dels mitjans de comunicació en la crisi dels refugiats, a debat

La situació de Síria, la invasió de l’Estat Islàmic i la intervenció de la Unió Europea seran alguns dels temes de debat de la jornada “Media i Refugiats”,  el proper dijous 20 d’octubre, de 09.30 a 19.15 hores, a l’edifici Tànger del campus del Poblenou, amb la col·laboració del Departament de Comunicació. Entrada lliure.

18.10.2016

Durant l’any 2015 van arribar a Europa més d’un milió de persones que fugien dels seus respectius països. Cada dia la crisi de refugiats està present en els mitjans de comunicació i  “forma part de la crisi d’identitat i de cohesió de la Unió Europea” afirmen els organitzadors del debat “Media i Refugiats” sobre el paper exercit pels governs i pels mitjans de comunicació en abordar el problema i informar sobre aquest fenomen.

El Consell de la Informació de Catalunya i la Comissió d’Arbitratge, Queixes i Deontologia del Periodisme organitzen aquesta jornada  al campus del Poblenou de la Universitat Pompeu Fabra que es convertirà en un espai de reflexió. La situació de Síria, la invasió de l’Estat Islàmic i la intervenció de la Unió Europea seran alguns dels temes de debat de la jornada per a la qual hi ha programades diverses conferències dirigides per professionals del periodisme,  amb la finalitat d’analitzar el paper que tenen els governs i els mitjans de comunicació en la crisi dels refugiats.

Media i refugiats” se celebrarà el proper dijous 20 d’octubre, de 09.30 a 19.15 hores, a la sala de conferències 55.309, de l’edifici Tànger de la UPF (entrada per Roc Boronat, 138. Barcelona). Entrada lliure sense inscripció prèvia.

La presentació de la jornada començarà a les 9.30 hores i anirà a càrrec de Roger Jiménez, president del Consell de la Informació de Catalunya (CIC); Rafael de Mendizábal, president de la Comissió d’Arbitratge, Queixes i Deontologia del Periodisme, i Xavier Ramon, cap d'estudis de Periodisme de la UPF.

En la programació intervenen diversos professors del Departament de Comunicació de la UPF: Albert Garrido, secretari general del CIC i Salvador Alsius, vicepresident del Consell de l’Audiovisual de Catalunya i conseller del CIC, Xavier Ramón, cap d’estudis de Periodisme, així com també Christopher Tulloch. Altres ponents provenen d’organitzacions professionals i col·legials, periodistes i escriptors, TV3, Metges sense Fronteres i la Casa Turca.

“Media i Refugiats” finalitzarà a les 19.15 hores amb un acte de cloenda conduïda pels organitzadors.

Tots els esdeveniments es podran seguir en directe a través de Twitter amb les etiquetes: #MediaRefugiats o #MediaRefugiados.

Programa de la jornada

Fitxa biogràfica de ponents i moderadors

Crónica de la Jornada elaborada por el CIC

"El problema dels refugiats precisa d’un ampli debat nacional". Jornada organitzada pel CIC i la Comissió de Queixes en la Universitat Pompeu Fabra.