Vés enrere The Knifers guanya l’edició 2019 de la Lliga de Debat amb la defensa de la legalització de la gestació subrogada

Maria Calvet, Enric Oliveras i Alba Vilanova són els membres de l’equip guanyador, que el 7 de març va disputar la final d’aquesta competició d’oratòria contra l’equip Los vecinos del alcalde.

11.03.2019

L’equip The Knifers es va proclamar guanyador de la setena edició de la Lliga de Debat de la UPF, després d’imposar-se a Los vecinos del alcalde, en una disputada final que va tenir lloc el 7 de març, a les 19.00 hores, a la sala polivalent de l’edifici Mercè Rodoreda del campus de la Ciutadella.

The Knifers estava format per Maria Calvet, estudiant del grau en Dret; Enric Oliveras, del grau en Ciències Polítiques i de l’Administració, i Alba Vilanova, del grau en Humanitats. Van defensar la posició “a favor” en el tema “s’hauria de legalitzar la gestació subrogada?” amb una posició molt ferma al voltant de la llibertat d’elecció de les dones exemplificada amb el lema “nosaltres parim, nosaltres decidim”. Los vecinos del alcalde, que va defensar la posició “en contra”, estava integrat per Pol Borrellas i Marta Sanau, estudiants del grau en International Business Economics, i Javier Hernández, del doble grau en Dret + Economia/ADE. La seva argumentació es va centrar, sobretot, en els límits de la solidaritat i les conseqüències negatives que aquests poden comportar.

El jurat de la final, que va escoltar atentament els arguments que van anar desgranant els dos equips, va estar format per Josep Costa, vicepresident primer del Parlament de Catalunya i professor de la UPF, Berta Solé, alumni de la UPF que durant la competició va actuar com a cap de jutges, i Adrià Reyes, també alumni de la UPF, ambdós experts en oratòria.

L’equip guanyador de la competició, organitzada des de l’àmbit de Participació de la UPF, es va endur una targeta de regal per valor de 100 euros per gentilesa d’Òptica & Audiologia Universitària. Per la seva banda, l’equip finalista va ser obsequiat amb una subscripció anual al club Tr3sC.

La guanyadora del premi al millor orador o oradora de la competició va recaure en Minerva Estruch, membre de l’equip Erístics i estudiant de màster a l’IBEI. I els guanyadors dels premis especials "Societat de debat", per al millor equip classificat en temes d'economia i empresa, i per al millor orador en temes d'economia i empresa, van recaure en Los vecinos del alcalde i Miquel Benítez Humanes de l'equip LBU, respectivament.

Els vuit equips que van arribar als quarts de final, i que es van classificar d’entre el total de 28 que van disputar la fase prèvia els dies 4 i 5 de març, van ser els següents: Erístics, 10vosguard, LBU, Versalles, Sofistes, Sediciosos, The Knifers i Los vecinos del alcalde. A la competició hi van participar un total de 75 estudiants.