Vés enrere Ferran Requejo explica el procés sobiranista de Catalunya al Canadà

Ferran Requejo explica el procés sobiranista de Catalunya al Canadà

El catedràtic de Ciència Política de la UPF participa en el cicle "MacKay Lectures Series", organitzat per la Universitat de Dalhousie, amb la conferència "Recognition and Political Accomodation. From Regionalism to Secessionism: The Catalan Case".
11.03.2014

Ferran RequejoFerrran Requejo, catedràtic de Ciència Política de la UPF, ha esta convidat per la Universitat de Dalhousie (Halifax, Nova Escòcia, Canadà) per impartir una de les "MacKay Lectures Series".

Es tracta d'un cicle de conferències a càrrec de professors internacionals de reconegut prestigi i experts en diferents àmbits de la recerca relacionats amb temes d'actualitat, i que enguany s'agrupen sota el títol " European and Canadian Separatisms".

La xerrada del professor Requejo, "Recognition and Political Accomodation. From Regionalism to Secessionism: The Catalan Case", té lloc avui 13 de març, a les 19.30 hores (hora local), a la seu de la institució canadenca. L'acomodació de Catalunya dins l'estat espanyol i el rumb sobiranista que ha emprès el govern català, de la mà de bona part de la societat civil, seran els eixos de la seva intervenció.

Una comparativa entre tres moviments sobiranistes

El cicle de conferències d'enguany reflexionarà sobre què comparteixen i en què es diferencien els moviments sobiranistes català, escocès i quebequès; la importància que té la llengua en cadascun d'ells, i quina relació tenen amb conceptes com ara el federalisme o la globalització. Els altres ponents del cicle són Gérard Bouchard, catedràtic en Estudis Comparatius de la Universitat de Quebec a Chicoutimi; Christopher Whyte, poeta, novel·lista i traductor, i Roger Mason, professor del Departament d'Història de la Universitat de St. Andrews d'Escòcia.

Les MacKay Lectures Series, que tenen lloc anualment, consten de quatre conferències, tres de les quals giren al voltant d'un tema comú interdisciplinari, escollit cada any per un comitè de desenvolupament de la recerca de la institució; mentre qua la quarta se centra en un tema històric, en reconeixement a una donació per finançar el cicle que va fer Gladys MacKay, en honor a l'educació que va rebre el seu marit, el reverend Malcom Ross Mackay, que va estudiar Història a a Universitat de Dalhousie.