Vés enrere El projecte EUTOPIA, escollit pel programa "Universitats europees" d'Erasmus +

El projecte EUTOPIA, escollit pel programa "Universitats europees" d'Erasmus +

La iniciativa és una de les disset escollides a tota Europa en el marc de la nova convocatòria competitiva “Iniciativa Universitats Europees”, llançada per la Comissió Europea amb l’objectiu de construir una Àrea d’Educació Europea

26.06.2019

EUTOPIA és una aliança de sis universitats europees de referència nascuda amb l’objectiu de crear una comunitat connectada i inclusiva que, a través d'una recerca col·laborativa, una major mobilitat d'estudiants i personal i innovacions compartides, entre d’altres, vol afrontar reptes globals i locals contribuint, en darrera instància, a crear un nou model per a l’ensenyament superior a Europa.

La xarxa, constituïda per les universitats París Seine, Vrije de Brussel·les, Warwick, Ljubljana, Göteborg i Pompeu Fabra, aplega en total més de 165.000 estudiants, 30.000 membres del personal i centres de recerca en 760 àrees de coneixement.

La selecció comporta una subvenció de cinc milions d’euros per desenvolupar projectes conjunts.

El febrer del 2019, EUTOPIA va presentar la seva candidatura a la convocatòria del programa Erasmus+ "Universitats Europees" de la Comissió Europea. Avui, 26 de juny, ha estat escollida com un dels disset projectes vencedors. La selecció comporta una subvenció de 5 milions d’euros per desenvolupar projectes conjunts.

El pressupost total del programa ascendeix a 85 milions d’euros en una convocatòria que ha comptat amb la participació de prop de 60 projectes i més de 300 institucions d’educació superior.

Per a Jaume Casals, rector de la UPF, el projecte és “una gran oportunitat per eradicar les barreres universitàries locals i externes, mentals i materials, locals i nacionals, burocràtiques i acadèmiques a Europa”.

L’èxit en l’obtenció de la convocatòria contribuirà a desenvolupar alguns dels projectes que s’estan gestant des de la creació de l’aliança, com ara beques de doctorat en co-tutela, nous programes conjunts de màster, escoles d’estiu, nous programes de mobilitat acadèmica o tallers acadèmics a les institucions associades.

> Nota de premsa elaborada per la xarxa EUTOPIA (document en pdf)

Notícia publicada per:

Oficina de Comunicació