Vés enrere El Big Data apunta cap a la recerca en medicina personalitzada en cardiologia

El Big Data apunta cap a la recerca en medicina personalitzada en cardiologia

Es tracta del projecte euCanSHAre, del Programa MarcH2020. Coordinat per Karim Lekadir, membre del Grup de Recerca SIMBIOsys, compta amb un pressupost de sis milions d'euros. En el projecte, iniciat l'1 de desembre, hi participen quinze institucions més. Sorgeix com la primera plataforma d'intercanvi de dades transfrontereres sobre ciència de dades en cardiologia.

04.12.2018

El projecte euCanSHare, coordinat per Karim Lekadir, membre del grup de recerca SIMBIOsys, del Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DTIC) i del BCN MedTech de la UPF, desenvoluparà la primera plataforma centralitzada, segura i sostenible per millorar l'intercanvi de dades transfrontereres i la investigació de medicina personalitzada en estudis múltiples en cardiologia.

El projecte ha començat l'1 de desembre de 2018, amb una durada de 4 anys i un finançament total de més de 6 milions d'euros. euCanSHare celebrarà la seva reunió de llançament a Brussel·les (Bèlgica), a la Societat Europea de Cardiologia, el pròxim 11 de desembre de 2018.

Sorgeix com a la primera plataforma d'intercanvi de dades transfrontereres sobre ciència de dades en cardiologia

Inicialment la plataforma treballarà en 35 cohorts europees i canadenques que sumen més d'un milió de registres. Els estudis de cohort són estudis epidemiològics, observacionals, analítics prospectius o retrospectius. La plataforma inclourà àmplies funcionalitats per a la presentació, harmonització i anàlisi de dades.

La plataforma investigarà la cardiomiopatia diabètica, l'infart de miocardi i l'accident cerebrovascular utilitzant enfocaments integrals multifactorials i multiòmics

Les característiques de la plataforma es mostraran i s'ajustaran a suposades condicions mèdiques associades a la cardiologia. Per exemple, investigarà la cardiomiopatia diabètica, l'infart de miocardi i l'accident cerebrovascular utilitzant enfocaments integrals multifactorials i multiòmics.

El mòdul d'anàlisi de dades de la plataforma inclourà eines per a la segmentació d'imatges cardíaques, la quantificació cardíaca i el control de qualitat de les dades, així com també capacitats provinents de la bioinformàtica i l'aprenentatge automàtic.

Un projecte coordinat per la UPF

En aquest projecte, la Universitat Pompeu Fabra coordinarà un consorci multidisciplinari i altament experimentat que inclou onze institucions de recerca, dues organitzacions i dues PIME europees, i tres institucions canadenques. Entre les institucions de recerca participa al Barcelona Supercomputing Center (BSC) i el Centre de Regulació Genòmica (CRG).

Consorci:

Universitat Pompeu Fabra, Barcelona, España (coordinador)

Medical University of Hamburg-Eppendorf, Hamburg, Alemanya

Erasmus Medical Centre Rotterdam, Holanda

Queen Mary University of London, Regne Unit

Katholieke Universiteit Leuven, Bèlgica

Barcelona Supercomputing Centre, Espanya

Centre de Regulació Genòmica, Barcelona, Espanya

National Institute for Health and Welfare, Finlàndia

Medical University of Greifswald, Alemanya

European Society of Cardiology, Sophia Antipolis, França

Biobanking and Biomolecular Resources Research Infrastructure, Viena, Àustria