Vés enrere Tres dels graus oferts per la Pompeu Fabra situen la seva nota de tall entre les deu més elevades

Es tracta dels graus en Filosofia, Política i Economia (12,71), Medicina (12,70), impartits conjuntament amb la UAB, i Estudis Globals (12,67). En 24 de les 29 titulacions que ofereix la Universitat les sol·licituds superen l’oferta de places.

12.07.2018

La UPF, pel que fa als seus estudis integrats (incloent el nou grau en Tecnologies Industrials i Anàlisi Econòmica, impartit conjuntament amb la UPC, que el coordina) ofereix 2.490 places de nou accés per al curs 2018-2019, que han tingut 4.712 sol·licituds, xifres que donen un rati entre demanda i oferta d’1,89, pràcticament dues sol·licituds per cada plaça oferta.

18 dels 29 estudis de grau que ofereix la UPF (un 62%) tenen una nota de tall superior a 9 (la puntuació màxima és de 14). Tres d'aquests graus es troben entre els deu que tenen les notes de tall més altes del sistema universitari català: Filosofia, Política i Economia, impartit conjuntament amb la UAB, amb un 12,71, ocupa la cinquena posició; Medicina, també conjuntament amb la UAB, amb un 12,70, la sisena, i Estudis Globals, amb un 12,67, la vuitena.

És remarcable el fet que els graus en Filosofia, Política i Economia i en Estudis Globals són les dues úniques titulacions dels àmbits humanístic i de les ciències polítiques i socials que se situen en el top ten de les notes de tall del sistema universitari català, que encapçala el grau en Física i Matemàtiques de la UAB, amb un 13,31.

Tres graus més de la Universitat Pompeu Fabra tenen una nota de tall superior a 12: International Business Economics (12,25), el nou grau en Tecnologies Industrials i Anàlisi Econòmica (UPC-UPF), amb un 12,102, i el grau en Enginyeria Biomèdica (12,002).

En dotze titulacions la nota de tall ha estat superior a 10 (i inferior a 12), una més que el curs passat

Cal destacar que en dotze titulacions la nota de tall ha estat superior a 10 (i inferior a 12), una més que el curs passat, i que pràcticament tots els graus amb nota de tall inferior a nou han vist com aquesta s’incrementava respecte el curs 2017-2018, fet que reforça la idea que els estudiants cada cop aconsegueixen notes de tall més altes per accedir a la Universitat. Només els graus en Humanitats, Llengües Aplicades i Traducció i Interpretació (Alemany, Francès i Llengua de Signes Catalana) tenen una nota d’accés de 5.

Pel que fa als centres adscrits, la nota de tall ha augmentat en la majoria de les titulacions, i 14 tenen una nota de tall superior a 5. Fisioteràpia (ECS-Tecnocampus) (9,46) és l’estudi que té la nota de tall més alta, seguit de Negocis i Màrqueting Internacional (ESCI) (9,41) i de les Infermeries, la del Mar (8,41) i la de Mataró (8,06). Globalment, els centres adscrits han tingut una demanda en primera opció d'1,335, un 1,4% més que el curs passat, i amb un increment lleuger del rati entre demanda i oferta, que se situa en el 0,98%.

> Notes de tall, primera assignació, juny del 2018

Èxit del nou grau en Tecnologies Industrials i Anàlisi Econòmica i situació estable de la demanda en general

El nou grau en Tecnologies Industrials i Anàlisi Econòmica, impartit conjuntament per la UPF i la UPC (que el coordina), ha obtingut uns bons resultats, tant pel que fa a la relació entre demanda i oferta (139 sol·licituds per 40 places ofertes) com per la nota de tall (12,102).

En termes generals, la demanda en primera opció a la Universitat no canvia gaire respecte al curs passat: es normalitza pel que fa a Medicina, ja que el curs 2017-2018 aquesta titulació va tenir una demanda excepcional de més de 800 sol·licituds, i enguany ha estat de 397. Aquesta xifra el situa com el segon grau amb més sol·licituds, per darrere de Dret, que ha estat el més sol·licitat (amb 457), i per davant d’Administració i Direcció d’Empreses (382) i Publicitat i Relacions Públiques (318).

En el 83% dels estudis oferts a la UPF la demanda és superior a l’oferta (24 dels 29 graus) i en onze dels estudis el rati és superior a dos: Medicina (que té 6,6 sol·licituds per plaça oferta), Publicitat i Relacions Públiques, Estudis Globals, Filosofia Política i Economia, International Business Economics, Comunicació Audiovisual, Periodisme i el doble grau en Criminologia i Polítiques Públiques de Prevenció i Dret.

Segons les dades presentades ahir, 11 de juliol, per la Secretaria d'Universitats i Recerca, un total de 46.956 estudiants s’han preinscrit per accedir el curs 2018-2019 a les universitats publiques i a la Universitat de Vic-Central de Catalunya, xifra que representa un augment de l’1,96% respecte al curs passat Gairebé nou de cada deu estudiants preinscrits ja tenen assignat un centre d’estudi, i d’aquests, gairebé set de cada deu podran estudiar l’ensenyament que volien en el centre que havien triat en primera preferència.