Vés enrere Quatre iniciatives empresarials, seleccionades com a finalistes a VALORTEC

Quatre iniciatives empresarials, seleccionades com a finalistes a VALORTEC

Tres idees de negoci sorgides al DTIC i una al CEXS competeixen en la primera edició d'un concurs de creació de patents i empreses de base tecnològica, promogut per ACC1Ó.
11.04.2011

El proper 27 d'abril es farà public i es lliuraran els premis de la primera edició de VALORTEC, el primer concurs de plans de negoci i de patents que s'engloba dins el marc de les accions d'innovació, creació d'empreses i valorització tecnològica que es duu a terme des de la Xarxa d'Unitats de Valorització d' ACC1Ó de la Generalitat de Catalunya, una xarxa en què entre d'altres participa la Universitat Pompeu Fabra.

carret_p_tcm176-89389L'objectiu principal de l'acció és la de fomentar la cultura de l'emprenedoria entre els investigadors catalans i la transferència dels coneixements a la societat a través de productes i serveis amb possibilitats de comercialització. En definitiva, dinamitzar l'economia del territori i fer que la recerca actuï com agent actiu en l'intercanvi de coneixement i la transferència tecnològica de la universitat a la resta de la societat.

Per assolir aquesta fita hi ha dues vies principals: la creació d' spin-offs i la llicència de patents sorgides de la recerca. Amb aquest enfocament, VALORTEC estableix les dues categories de premis: pla de negoci de comercialització d'una patent/tecnologia i pla de negoci de creació d'una empresa de base tecnològica o EBT.

És en aquesta segona modalitat que la UPF ha acaparat la meitat de les propostes presentades a concurs, concretament quatre projectes, tres sorgits al Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DTIC) i una del Departament de Ciències Experimentals i de la Salut (CEXS).

Banner_valortecQuatre innovadores iniciatives de negoci

La manca d'activitat física és una problemàtica molt important en la infantesa i joventut actual. Es per això que Narcís Parés, investigador del DTIC presenta un tobogan interactiu que alhora és una plataforma de joc i d'exercici físic, gràcies a la tecnologia de realitat virtual que incorpora, de caire interactiu i col·laboratiu.

Jordi Jané, Óscar Mayor, Merlijn Blaaw, Jordi Bonada, membres del DTIC, presenten el projecte empresarial  Aurea Labs, el qual neix com a spin-off del Grup de Tecnologia Musical de la UPF amb l'objectiu de ser un referent mundial en la comercialització de tecnologies de processament de veu, principalment adreçades a la indústria de l'entretainment (produccions cinematogràfiques, videojocs, música).

Una altra spin-off, Needle-Tract Seeding Prevention, una idea d'Antoni Ivorra del DTIC, aspira a obtenir els drets d'explotació de la corresponent patent. Ha ideat un enginy tecnològic per ser emprat en l'obtenció de biòpsies en cirurgia. En una primera fase, el model de negoci consisteix en el desenvolupament d'un prototipus per a assaig clínic, proveint l'equip mèdic i els consumibles pertinents.

aScidea és una empresa emergent que ofereix solucions computacionals per a la biomedicina i que lidera Jordi Villà, investigador del CEXS. La moderna biotecnologia es caracteritza per la gran acumulació de dades generades pels innovadors mètodes experimentals que utilitza la recerca bàsica i aplicada, així com també la indústria i els serveis sanitaris. Per tant, el seu àmbit de treball és ampli i va des de la medicina personalitzada a l'agrogenòmica, el disseny de fàrmacs i els estudis d'estadística avançada, entre d'altres.

La participació total ha estat de 100 projectes presentats en qualsevol de les modalitats abans esmentades. El lliurament dels premis, dos per a cada modalitat, a més dels premis no dineraris dels patrocinadors, tindrà lloc el proper 27 d'abril, per la tarda, a la Sala d'Actes d'ACC1Ó.

Per assistir cal inscripció prèvia, emplenant el formulari que hi ha al web:

Altres e-notícies relacionades:

Dos projectes empresarials de la UPF, guanyadors al 8è Concurs d'Idees de Negoci

El Grup de Recerca NeTS es classifica per a la segona fase del 7è concurs d'Idees de Negoci de la Xarxa de Trampolins Tecnològics del CIDEM