Vés enrere La UPF dóna la benvinguda a més d’un miler d’estudiants internacionals

La UPF dóna la benvinguda a més d’un miler d’estudiants internacionals

La recuperació de la mobilitat internacional es consolida i la Universitat augmenta considerablement la xifra d'estudiants d'arreu del món que venen a fer una estada.

23.09.2022

La recuperació de la mobilitat física es consolida. Si les dades del curs passat ja eren pràcticament comparables a les d’abans de la pandèmia, enguany encara s’han enfilat més. Més de mil estudiants internacionals han aterrat a la UPF aquest primer trimestre per fer-hi una estada: 504 europeus, 455 americans, 87 asiàtics i 3 africans.

Aquestes xifres suposen un fort increment respecte el curs anterior i demostren el potencial d’atracció de la UPF. Tal com explica Sara López, cap del Servei de Relacions Internacionals de la Universitat, “la recuperació és absoluta, la motivació i l’interès dels estudiants ha augmentat. A això cal afegir-hi que hem heretat la possibilitat de l’ensenyament híbrid i virtual, que complementen les estades d’aquests estudiants”.

Toni Luna: “la internacionalització dels campus, amb la presencia d’una àmplia comunitat d’estudiants internacionals a tots els nivells d’estudis, és una dels objectius que persegueix la Universitat, així com potenciar una política de captació de talent global”

Aquesta semana, la UPF ha donat la benvinguda als nous estudiants internacionals. El Servei de Relacions Internacionals ha organitzat diverses sessions d'orientació entre el 20 i el 23 de setembre, amb múltiples activitats per donar la benvinguda i per presentar els serveis de la Universitat als estudiants internacionals que han arribat aquest trimestre per fer una estada acadèmica a la UPF. Les sessions les han obert Toni Luna, vicerector d'Internacionalització, Pablo Pareja, vicerector adjunt al rector i de Professorat i de Relacions amb la Comunitat, i Maria Morrás, directora de Programes Internacionals.

En aquest sentit, Toni Luna ha manifestat que “la internacionalització dels campus, amb la presencia d’una àmplia comunitat d’estudiants internacionals a tots els nivells d’estudis, és una dels objectius que persegueix la Universitat, així com potenciar una política de captació de talent global”. D’altra banda, Sara Lópex ha afegit que “l’arribada d’estudiants internacionals també representa una oportunitat per fomentar la internacionalització des de casa, ja que aporten diversitat i noves perspectives tant a nivell acadèmic com relacional”.

04. Educació de qualitat

Notícia publicada per: