Vés enrere La UPF destaca en professorat internacional i en citacions en articles de recerca en el QS World University Rankings 2018

La classificació, en què la Pompeu Fabra se situa en la posició 296 dins del global i en la 133 d'Europa, inclou les 959 millors universitats del món, i està liderada per institucions nord-americanes.
08.06.2017

Avui, 8 de juny, fet públics els resultats de l’edició 2018 del QS World University Rankings, que recull les 959 millors universitats del món. La UPF es manté en la franja en què s’ha ubicat en els darrers anys, entre la 280 i la 300, concretament, se situa en la posició 296 global, i en la 133 d’EuropaTenint en compte que al món hi ha 26.000 universitats, la UPF es classifica dins de l' 1,1% dels millors centres.

La UPF, igual que en l’edició de l’any passat, encapçala a Espanya dos dels indicadors emprats: el nombre de citacions que reben els articles dels recercadors (en el lloc 257 de rànquing, pujant 21 posicions) i en el percentatge de professorat internacional (en el lloc 210, un indicador que lidera des del 2012).

D’acord amb QS, l’indicador de citacions s’usa per “avaluar la qualitat i impacte del treball científic realitzat per les universitats”, mentre que en el cas del professorat internacional, és un indicador que mesura la “capacitat d’atracció internacional” de les institucions universitàries.

Quatre universitats dels EUA ocupen les primeres posicions: l’Institut de Tecnologia de Massaschusetts, la Universitat de Stanford, la Universitat de Harvard i l’Institut de Tecnologia de Califòrnia. La primera universitat europea és la de Cambridge, que apareix en el cinquè lloc.

Indicadors del rànquing

El rànquing de QS s’elabora a partir de sis indicadors, als quals atorga diferent pes: la reputació acadèmica (40%) s’obté a partir d’una enquesta adreçada a acadèmics, que avaluen les millors universitats del seu àmbit; el nombre de citacions (20%) mesura la mitjana de cites que reben els articles dels professors d’una institució; la ràtio entre professors i estudiants (20%).

La resta d’indicadors són la reputació dels ocupadors (10%), que s’obté a partir d’una enquesta, aquest cop adreçada a empreses d’arreu del món que avaluen les institucions universitàries que millor formen els professionals; el percentatge de professorat internacional sobre el total del professorat (5%) i el percentatge d’estudiants internacionals sobre el total d’estudiants (5%).

Sobre un màxim de 100 punts, la UPF ha obtingut una mitjana de 37,8, repartits de la següent manera: reputació acadèmica (37,8), nombre de citacions (47,7), ràtio entre professors i estudiants (30,9), reputació dels ocupadors (36,3), percentatge de professors internacionals (74,8) i percentatge d’estudiants internacionals (31,6).