Gener
Setembre
Novembre
Desembre

Vés enrere La UPF, amb 800 entitats més, assumeix el Compromís de Barcelona pel clima

La UPF, amb 800 entitats més, assumeix el Compromís de Barcelona pel clima

Un document amb les principals mesures per lluitar contra els efectes del canvi climàtic. Es presenta avui a la 21a. Conferència de les Parts de la Convenció Marc de les Nacions Unides a París.
30.11.2015

Grup de signants del Compromís Barcelona pel climaEl passat dilluns 23 de novembre, la UPF, conjuntament amb 800 entitats més, va lliurar a l’Ajuntament de Barcelona un document amb les principals mesures per lluitar contra els efectes del canvi climàtic.

La Universitat és signatària del Compromís Ciutadà per a la sostenibilitat i representant de les universitats al Consell Ciutadà per a la Sostenibilitat, iniciatives promogudes per l’Ajuntament de Barcelona. A més a més, forma part de la xarxa Barcelona +Sostenible, grup d’entitats que han redactat el document pel compromís de la ciutat en relació al medi ambient.

L’alcaldessa, Ada Colau, va presidir l’acte on totes les entitats van lliurar el full de ruta que es presentarà a la 21a. Conferència de les Parts de la Convenció Marc de les Nacions Unides sobre el canvi climàtic a París, COP 21, el 30 de novembre. Colau va remarcar que les grans ciutats són part del problema però també poden ser la solució. Va afegir que el Consistori recull “aquest Compromís com un autèntic mandat democràtic que recull la voluntat i el treball de més de 800 entitats”.

El Compromís de Barcelona contra el Canvi Climàtic

El full de ruta del Compromís de Barcelona pel clima proposa que l’any 2030 la ciutat hagi reduït els nivells d’emissions de CO₂ equivalents per càpita en un 40% respecte els valors del 2005. També, pel que fa a l’adaptació, que el verd urbà s’incrementi en 1,6 quilòmetres quadrats, és a dir, 1 metre quadrat per cada habitant actual.

Des del Grup signatari del Compromís, algunes de les propostes que es plantegen per poder aconseguir aquest objectiu són: assessorament ciutadà per promoure l’estalvi i l'eficiència energètics; foment de la bicicleta com a mitjà de transport per anar a la feina; programa d’eficiència energètica i salut a través de la reforma d’habitatges amb sistemes passius de baix cost i recomanacions per a l’adequació d’hàbits; camins escolars segurs a través del foment de la mobilitat sostenible i de l’accés segur a les escoles, o un pla de comunicació sobre els efectes del canvi climàtic en les persones.