Vés enrere La revista "360upf" publica el número 5, amb el projecte EDvolució com a eix central

El nou model educatiu de la Universitat protagonitza aquesta edició, amb un reportatge i diversos articles d'opinió aplegats dins la secció "Calidoscopi". La Clínica Jurídica de la UPF, els doctorats industrials, o entrevistes al professor Ignacio Lago i a les alumni Cristina Smandia (Humanitats) i Marta Camus-Heras (Traducció i Interpertació) són altres dels continguts.
13.09.2019

La revista 360upf, disponible en tres idiomes (català, castellà i anglès -en breu-), consolida el repàs a l’actualitat de la Universitat a partir d’un format innovador amb la publicació del seva cinquena edició, que inclou diversos reportatges, entrevistes, seccions habituals i de noves, i diverses millores pel que fa a la navegació.

Aquest número dóna un protagonisme especial al projecte EDvolució, amb el reportatge “EDvolució, el nou model educatiu de la UPF”, i la secció "Calidoscopi", que sota el títol “El canvi en primera persona”, recull articles de quatre persones expertes en innovació educativa: Coral Regí, directora de l’Escola Virolai de Barcelona; Eduard Vallory, president del Centre UNESCO de Catalunya i director d’Escola Nova 21; Eliud Quintero, director de la llicenciatura en Innovació Educativa de l’Institut Tecnològic de Monterrey, i Ana Rodera, professora internacional del màster en Tecnologia i Innovació Educativa (MATIE) de la Universitat Nacional de Costa Rica (UNA).

La revista també incorpora dos reportatges més: “Doctorats industrials: amb un peu a l’empresa i l’altre a la universitat”, que inclou el testimoni de Pere Ripoll, estudiant de Doctorat en Dret, i “La Clínica Jurídica de la UPF, un punt de trobada entre la justícia social i la inovació en dret”, que exposa les actuacions fetes fins ara i les perspectives de futur d’aquesta iniciativa de la Facultat de Dret de la UPF, en marxa des del curs 2018-2019.

Les entrevistes d’aquest número les protagonitzen Ignacio Lago, catedràtic del Departament de Ciències Polítiques i Socials; Cristina Smandia, alumni d'Humanitats i cap de Planificació i Difusió d'Activitats del CosmoCaixa, i Marta Camus-Heras, recent graduada en Traducció i Interpretació.

Altres continguts de la revista els trobem dins de les seccions “Innova”, amb tres vídeos al voltant de “Solucions creatives per a reptes científics, tecnològics i culturals”; el “Cop d’ull als essencials de la UPF”, o la “Foto360”, que posa el focus a la Festa Major de la Universitat.

Un "Quiztime" per posar a prova els coneixements i millores en la navegació

En aquest número s'ha creat una secció nova, el "Quiztime", que permetrà posar a prova els coneixements sobre un tema determinat. Aquesta vegada va dedicat a la divulgació de l'obra de Leonardo da Vinci, del qual enguany es commemora el 500 aniversari de la seva mort (1519-2019).

Quant a aspectes relacionats amb el disseny i la usabilitat, cal destacar diverses millores en la navegació. Així, s’ha incorporat una opció dins de cada peça que permet una navegació alternativa i horitzontal; s’ha millorat el temps de càrrega dels continguts; i el menú principal s’ha renovat per fer-lo més usable i còmode.

La revista 360upf, que va publicar el número 1 a l’octubre del 2017, va ser guardonada al llarg del curs passat pel Col·legi de Periodistes de Catalunya, amb el premi “Innovació en Comunicació”, i amb el 2n. Premi de l’European Association of Communication Professionals in Higher Education (EUPRIO), l’associació europea de referència en comunicació universitària.