Vés enrere La quarta promoció del grau en Medicina UPF-UAB celebra el Jurament Hipocràtic

La quarta promoció del grau en Medicina UPF-UAB celebra el Jurament Hipocràtic

Margarita Arboix, rectora de la UAB; Pelegrí Viader, vicerector de la UPF; Olga Pané, gerent del Parc de Salut Mar; Joaquim Gea, degà de la Facultat de Ciències de la Salut i de la Vida de la UPF, i Antonio Mur, coordinador de la Unitat Docent del Parc de Salut Mar de la UAB, van presidir l’acte.
12.06.2017

Jurament Hipocràtic Medicina 2017 - UPFEl dissabte passat, 10 de juny, va tenir lloc als jardins de l'Hospital del Mar de Barcelona l'acte de Jurament Hipocràtic de la promoció 2011-2017 del grau en Medicina, una titulació conjunta entre les universitats Pompeu Fabra (UPF) i Autònoma de Barcelona (UAB).

L'acte va ser presidit per Margarita Arboix, rectora de la UAB; Pelegrí Viader, vicerector de la UPF; Olga Pané, gerent del Parc de Salut Mar; Joaquim Gea, degà de la Facultat de Ciències de la Salut i de la Vida de la UPF, i Antonio Mur, coordinador de la Unitat Docent del Parc de Salut Mar de la UAB.

Lucas Ilzarbe, professor del Departament de Ciències Experimentals i de la Salut de la UPF  (DCEXS), va ser l'encarregat de presentar i conduir l'acte, al qual van assistir-hi 59 estudiants de la quarta promoció.

La promoció mèdica 2011-2017 va decidir nomenar padrí Josep Eladi Baños, professor del DCEXS i cap del grup de recerca en Educació a les Ciències de la Salut. El seu parlament, en el qual va agrair als futurs metges els seus esforços i els va animar a triomfar en la seva carrera, va precedir la part de la imposició de les beques i el lliurament d'obsequis.

A mesura que Lucas Ilzarbe va anar cridant els estudiants de sisè curs, Josep Eladi Baños els va anar imposant les beques (bandes). Seguidament, cada graduat va rebre del seu padrí (escollit personalment) el Jurament Hipocràtic i el llibre Un estilo de vida y otros discursos, de sir W. Osler, una gentilesa de la Fundació Lilly.

Al tram final de l'acte, el padrí de la cerimònia va fer la lectura del Jurament Hipocràtic, acompanyat pels nous metges.

Jurament Hipocràtic Medicina 2017 - UPFA continuació, en representació dels graduats, van intervenir Juan Francisco Alemán, Lilas Mercuriali i Sergio Rodríguez; es va procedir al lliurament per part dels estudiants d'una placa al padrí  i orles als degans de la UAB i de la UPF; i finalment, els representants institucionals van pronunciar el seu parlament.

La titulació de Medicina (UPF-UAB) suposa la primera experiència de grau compartit a Espanya. Aquests estudis s’ofereixen des de l’any 2008 i el seu ensenyament s’ubica a l'entorn biosanitari del Parc de Salut Mar, un espai únic que aglutina equipaments de referència com l'Hospital del Mar, la Facultat de Ciències de la Salut i de la Vida de la UPF o la Unitat Docent del Parc de Salut Mar de la Facultat de Medicina de la UAB.

Discurs de l’Acte de Jurament Hipocràtic de la promoció 2011-2017 per Josep Eladi Baños