Vés enrere La Pompeu Fabra millora la seva posició en el rànquing global de QS

La Pompeu Fabra millora la seva posició en el rànquing global de QS

La UPF, que destaca en nombre de citacions i en percentatge de professorat internacional, passa del lloc 298 al 285, i se situa com a 120a. d’Europa.

19.06.2019

La Universitat Pompeu Fabra puja tretze llocs respecte a l’edició anterior en el QS World University Rankings 2020, que recull les 1.000 millors universitats del món. Passa de la posició 298 a la 285, i és una de les quatre de les 27 institucions de l’Estat incloses en la llista que millora la seva posició.

Segons la setzena edició d’aquesta classificació, produïda per la consultora internacional en ensenyament superior QS Quacquarelli Symonds, la UPF se situa com a sisena d'Espanya (l’any passat va ocupar el vuitè lloc) i la 120 d’Europa (l’any passat va ser la 128).

La UPF encapçala a Espanya l'indicador del nombre de citacions que reben els articles dels seus investigadors

Igual que en l’edició anterior, la Universitat Pompeu Fabra encapçala a Espanya l’indicador del nombre de citacions que reben els articles dels seus investigadors (en el lloc 178 de rànquing global). Destaca també en percentatge de professorat internacional (en el lloc 263, la primera pública d’Espanya, i per darrera de la Universitat Ramon Llull).

Tres universitats dels EUA ocupen les primeres posicions de la classificació: l’Institut Tecnològic de Massaschusetts (per vuitè any consecutiu), la Universitat de Stanford i la Universitat de Harvard, seguides de la Universitat Oxford, que és la primera institució europea que hi apareix. A escala estatal, el podi l’ocupen les universitats de Barcelona, Autònoma de Barcelona i Autònoma de Madrid.

Indicadors del rànquing i puntuació que obté la UPF

Sobre un màxim de 100 punts, la UPF ha obtingut una mitjana de 35 entre els sis indicadors amb els quals es configura el rànquing: reputació acadèmica (31,6), nombre de citacions (55,6), ràtio entre professors i estudiants (17,3), reputació dels ocupadors (30,9), percentatge de professors internacionals (66,3) i percentatge d’estudiants internacionals (25,8).

QS atorga diferent pes a cadascun dels indicadors: la reputació acadèmica (40%) s’obté a partir d’una enquesta adreçada a acadèmics, que avaluen les millors universitats del seu àmbit; el nombre de citacions (20%) mesura la mitjana de citacions que reben els articles dels professors d’una institució i serveix per avaluar la qualitat i l’impacte del treball científic realitzat per les universitats.

La resta d’indicadors són la reputació dels ocupadors (10%), que s’obté a partir d’una enquesta, aquest cop adreçada a empreses d’arreu del món que avaluen les institucions universitàries que millor formen els professionals; el percentatge de professorat internacional sobre el total del professorat (5%), que mesura la capacitat d’atracció internacional de les institucions, i el percentatge d’estudiants internacionals sobre el total d’estudiants (5%).

Notícia publicada per:

Oficina de Comunicació