Vés enrere La pel·lícula ‘La nit no fa vigília’, creada per sis alumni de la UPF, guanya el premi ‘Work in Progress’ del Festival de Málaga

El guardó té com a objectiu impulsar la finalització de llargmetratges de ficció i documentals en fase de postproducció i està dotat en 5.000 euros

22.03.2023

La nit no fa vigília, és la pel·lícula creada per sis alumni del grau en Comunicació Audiovisual de la UPF que ha estat guardonada amb el premi ‘Work in Progress’ en la 26a edició del Festival de Cinema de Màlaga. El projecte va sorgir com a Treball Fi de Grau (TFG) de les estudiants Laura Corominas, Laura Serra, Clara Serrano, Gerard Simó, Ariadna Ulldemolins i Pau Vall.

El premi Màlaga ‘Work in Progress’ està dissenyat per impulsar la finalització de llargmetratges de ficció i documentals en fase de tall final, és a dir, en procés de postproducció i que busquen tancar la distribució internacional. Hi han participat sis llargmetratges presentat per productores estatals. La dotació econòmica del premi és de 5.000 euros i, a més, permet que el film quedi seleccionat automàticament per a participar en altres certàmens de cinema. El llargmetratge ja va ser guardonat el 2021 amb el Premi Bioètica, convocat per la Fundació Grífols, en la categoria d’Audiovisual.

Un llargmetratge que transcorre entre l’amor i el desgast

La pel·lícula, sorgida com a TFG sota la tutorització de Núria Aidelman, professora del Departament de Comunicació de la UPF, exposa els estigmes que envolten el fet d’anar a una residència i què significa, o no, ser jove. D’altra banda, també explora els llaços intergeneracionals entre nets i àvies, entre l’amor i el desgast, així com saber dir adeu malgrat que no sigui definitiu. El protagonista, en Bruno, un jove de 18 anys, veu marcada la seva vida per una sèrie de responsabilitats que la majoria de joves no han d’assumir, ja que ha de cuidar la Nati, la seva àvia. Com que han conviscut sempre ells dos sols, comparteixen una tendresa i complicitat particulars, però alhora hi ha moments en què la seva vida es veu condicionada per la cada vegada major dependència de l'àvia. Quan arriba l’oportunitat d'obtenir una plaça a una residència de gent gran, ambdós es veuran confrontats a l’hora de prendre una decisió.

En el projecte també hi han col·laborat altres persones vinculades a la UPF i al món de la direcció i la producció cinematogràfica, com Pep Garrido, Cèlia Rico, Carla Simón i Aitor Martos. I ha estat produït per la productora Ringo Media.

04. Educació de qualitat

Notícia publicada per: