Vés enrere La medicina fetal, un camp obert a les noves tecnologies

La medicina fetal, un camp obert a les noves tecnologies

Serà el tema de la lliçó d'obertura del curs 2012-2013 a l'ESUP, el 22 d'octubre, a les 12.30 h, a l'auditori del campus de la Comunicació, i a càrrec d'Eduard Gratacós, cap del Servei de Medicina Maternofetal de l'Hospital Clínic.
18.10.2012

gratacosfotoEl 22 d'octubre, a les 12.30 hores, a l'auditori del campus de la Comunicació (Roc Boronat, 138. Barcelona), Eduard Gratacós, cap del Servei de Medicina Maternofetal de l'Hospital Clínic va pronunciar la lliçó inaugural " La importància de les tecnologies en la medicina del present i del futur", amb la qual s'ha celebrat l'inici del curs acadèmic 2012-2013 de l'Escola Superior Politècnica (ESUP)de la UPF. L'acte ha estat presidit per Miquel Oliver, vicerector de Qualitat i Estratègia Institucional de la UPF i el ponent ha estat presentat per Enric Peig, director de l'ESUP.

El ponent convidat per a la lliço inaugural de l'ESUP és un pioner en la pràctica clínica i la recerca en medicina fetal. Gratacós posarà especial èmfasi a les importants oportunitats que obre aquesta especialitat mèdica dins l'àmbit de les noves tecnologies.

Eduard Gratacós, cap del Servei de Medicina Maternofetal de l'Hospital Clínic de Barcelona i docent de la Universitat de Barcelona, pioner en la pràctica clínica i la recerca en medicina fetal, compta amb una experiència de més de 15 anys i més de 1.200 intervencions quirúrgiques realitzades a fetus. Ha participat en el disseny d'alguns dels tractaments fetals més innovadors que hi ha a l'actualitat.

eduard-gratacos-periodico-entendi-medicina-maternofetal-futuro_1_1186983La medicina fetal és una de les branques de la medicina amb més futur

Al menys un de cada deu embarassos pateix un problema que pot afectar de manera important la salut del futur ésser humà durant la resta de la seva vida. Això significa que afecta hi ha milions de persones a tot el món cada any i el diagnòstic i el tractament fetal representen un repte per a la medicina.

Moltes de les solucions que esdevindran en els propers anys s'han desenvolupat gràcies a la col·laboració de professionals de diferents àmbits del coneixement: metges assistencials, investigadors experimentals i tecnòlegs.

En el decurs de la lliçó inaugural s'han comentat diversos exemples de com una aproximació interdisciplinària al problema, és a dir, una combinació de coneixements,  pot fer avançar significativament aspectes clau de la medicina fetal.

Altres e-notícies relacionades:

Tomás Diago, fundador de Softonic, va inaugurar el curs acadèmic 2011-2012 de l'ESUP