Vés enrere La 12a. edició d’UPFeina va connectar els estudiants amb el món laboral

La 12a. edició d’UPFeina va connectar els estudiants amb el món laboral

La fira d’ocupació de la Universitat va tenir lloc el 16 de novembre al campus de la Ciutadella, amb un rècord de 70 entitats participants i la novetat d’un espai verd d'estands solidaris.

14.11.2016

UPFeina va tornar a la UPF per acostar els estudiants i els graduats de la Universitat a les setanta entitats (xifra rècord) confirmades per a l'edició de 2016, que es van aplegar el 16 de novembre, entre les 10.00 i les 18.00 hores, al pati de l’edifici Roger de Llúria i al vestíbul de l’auditori del campus de la Ciutadella.

Des de ja fa més de deu anys, UPFeina esdevé el punt de trobada entre els estudiants i els graduats que volen incorporar-se al món laboral i les empreses i les institucions que cerquen nous professionals titulats, amb una fira diversa i innovadora: la principal novetat d’enguany va ser un espai verd amb prop de vuit entitats del tercer sector (cooperatives i ONG) que van venir a la fira a cercar el millor talent UPF.

El dia va començar amb l'elevator-pitch (09.00 hores), micropresentacions de no més d'un minut i mig de les empreses participants a la fira per donar-se a conèixer davant de tots els assistents, que va transcórrer a l’auditori del campus de la Ciutadella.

Com a activitat central de la fira, també a l’auditori, va tenir lloc una conferència interactiva sobre networking, a càrrec de Baldi Figueras, expert en tècniques en aquest àmbit. Els assistents van poder triar entre dues temàtiques: “Com establir nous contactes i oportunitats” i “Crea el teu elevator pitch en tres passos”, una oportunitat per treure el màxim profit a la visita als estands.

D’altra banda, la ja consolidada sessió sobre oportunitats a l'estranger, va comptar amb la presència de professionals de l'àmbit internacional que van explicar com trobar feina, pràctiques i fins i tot programes de voluntariat a l'estranger, noves idees per sumar experiències internacionals al currículum.

L'speed-networking, on participen cada any més empreses, va arribar a la cinquena edició: les inscripcions a aquestes entrevistes de curta durada entre empreses i estudiants i graduats, prèviament seleccionats, ja es van tancar a finals del passat mes d'octubre amb rècord de participants.

El total de 70 entitats va incloure empreses, estands del Grup UPF, Barcelonactiva, la Unitat d'Innovació -  UPF Business Shuttle (que presentarà dues start-ups: Ticketing 3D i Medtep, confiant així en el talent dels més joves) i els estands solidaris del nou espai verd.

> Galeria d'imatges d'UPFeina

UPFeina 2016