Vés enrere Prop de 1.000 estudiants de 40 nacionalitats diferents comencen la seva estada acadèmica

L’Oficina de Mobilitat i Acollida de la Universitat organitza entre el 18 i el 26 de setembre sessions de benvinguda i d’orientació acadèmica per als estudiants internacionals, tant per als participants en els diferents programes d’intercanvi com per als vinculats a l’Education Abroad Program.

19.09.2017

Cada trimestre, centenars d’estudiants internacionals inicien la seva estada acadèmica a Barcelona assistint als actes de benvinguda i orientació que els ofereix la UPF, una universitat líder a l’Estat pel que fa a l’índex d’internacionalització.

El primer trimestre, coincidint amb l’inici de curs, és el que acull un gruix més important d’estudiants d’arreu del món, que passaran uns mesos o inclús el curs sencer a la Universitat, segons el tipus de programa o de conveni al qual estan acollits.

En aquests actes de benvinguda, organitzats per l’Oficina de Mobilitat i Acollida (OMA) del Servei de Relacions Internacionals, hi participen, d’una banda, els estudiants d’intercanvi, corresponents als programes Erasmus +, convenis bilaterals, visitants i Sicue-Sèneca (en aquest darrer cas, amb universitats de l’Estat), i que cursen assignatures reglades dels diferents plans d’estudi de les titulacions de la UPF.

D’altra banda, hi prenen part els estudiants vinculats a l’Education Abroad Program, un programa fet a mida per a estudiants procedents principalment d’universitats dels EUA i del Canadà, que tenen un acte específic d’acollida, perquè les seves necessitats acadèmiques són diferents.

Degut a l’increment del 10% d’estudiants internacionals d’intercanvi respecte a l’any passat, enguany els actes de benvinguda per a aquest col·lectiu tenen lloc a dos campus diferents: el de Ciutadella (es va fer el 19 de setembre) i Poblenou (20 de setembre), quan fins ara només se’n feia un de centralitzat. Pel que fa a l’acte d’acollida dels estudiants de l’Education Abroad Program, va tenir lloc el dilluns, 18 de setembre, al campus de la Ciutadella.

Estudiants procedents d'arreu del món

Enguany, el nombre global d’estudiants d’aquesta primera tongada ha estat de 944, repartits entre els 539 d’intercanvi i 405 (392 dels EUA, 12 del Canadà i 1 del Japó) de l’Education Abroad Program.

Els estudiants pertanyen a 40 nacionalitats diferents: les més nombroses són l’estatunidenca (416), la britànica (90), la italiana (65), la francesa (38) i l’holandesa (33).

Els estudiants implicats en els programes d’intercanvi provenen de 209 universitats d’arreu del món, mentre que pel que fa a l’Education Abroad Program, els estudiants procedeixen de 26 institucions diferents (entre universitats i agències): 24 dels EUA, una de canadenca i una de japonesa.

Sessions per facilitar l’estada dels estudiants a la UPF i a Barcelona

Els actes d’acollida per als estudiants d’intercanvi, tant al campus de la Ciutadella com al de Poblenou, consisteixen enguany amb una benvinguda a càrrec de Sara López, cap del Servei de Relacions Internacionals de la UPF, i Meritxell Cama, coordinadora de l’OMA, i la conferència inaugural “Barcelona, past and present”, impartida per Stephen Jacobson, professor del Departament d’Humanitats de la UPF.

La sessions inclouen xerrades dels responsables dels diferents serveis oferts per la Universitat, dels quals els joves podran gaudir durant la seva estada (Idiomes UPF, Voluntariat Lingüístic, Servei d’Atenció a la Universitat Universitària, Servei d’Informàtica i Biblioteca /CRAI) així com de l’associació Erasmus Student Network (ESN) i dels Mossos d’Esquadra, que donen un seguit de consells relacionats amb la seguretat.

L’acte es clou amb una visita guiada pel campus, i es complementa amb diverses sessions repartides per àmbits d’estudi, que tenen lloc al llarg de la setmana, i programades en espais dels tres campus de la Universitat: Ciutadella, Poblenou i Mar.

Quant a la benvinguda als estudiants de l’Education Abroad Program, va tenir lloc el 18 de setembre a l’auditori del campus de la Ciutadella, amb un format similar a les anteriors. Hi van intervenir Lucía Conte, directora del programa, i María Morrás, directora acadèmica de l’Hispanic and European Studies Program (HESP).

Seguidament, es va presentar als estudiants el programa d’ESCI-UPF International Business Program; els diferents serveis que ofereix la Universitat, i una xerrada sobre seguretat a càrrec dels serveis consulars. Els estudiants també van poder fer una visita guiada pel campus, i al llarg de la setmana tenen programades sessions acadèmiques informatives, repartides per àmbits d’estudi.