Vés enrere La Universitat referma el seu compromís amb la internacionalització en el principal congrés europeu d'ensenyament superior

Sara López, directora del Servei de Relacions Internacionals de la UPF, ha estat present en la trobada anual de l'Associació Europea per a l'Educació Internacional (EAIE), que sota el lema "Un mosaic de cultures", ha tingut lloc del 12 al 15 de setembre a Sevilla.
15.09.2017

La Universitat Pompeu Fabra ha estat present a la 29a. Conferència de l’Associació Europea per a l’Educació Internacional (EAIE, acrònim d'Education Association for Internatonal Education), que avui es clou, per tal de mostrar i aprofundir el seu compromís amb la internacionalització.

El congrés de l’EAIE, que enguany ha tingut lloc del 12 al 15 de setembre a FIBES, el Palau de Congressos i Exposicions de Sevilla, és la trobada internacional d’ensenyament superior més important d’Europa.

Sota el lema “Un mosaic de cultures”, enguany ha comptat amb gairebé 6.000 participants, procedents de 90 països de tots els continents, i de prop de 250 empreses i institucions vinculades amb l’àmbit de l’educació.

Sara López Selga, directora del Servei de Relacions Internacionals i representant de la Universitat al consell de direcció (board) de l’EAIE, ha participat activament a la conferència celebrada a la capital andalusa, en la qual la UPF ha tingut un estand propi, situat en la zona “Study in Catalonia”.

“Com a UPF hem estat presents al congrés amb una agenda focalitzada en l’Escola d’Estiu Internacional, en la promoció d’oportunitats per al nou grau de Global Studies i en les col·laboracions estratègiques amb socis actuals i prospectius”, ha afirmat Sara López.

En el marc del programa del congrés, que ha permès discutir sobre els reptes actuals i futurs de l’educació en un entorn globalitzat, Sara López va presentar el 14 de setembre una ponència en una sessió sobre estratègia internacional, titulada “Senior international officer perspectives: planning your international strategy”.

En aquesta taula rodona, membres dels serveis de relacions internacionals de diverses universitats van parlar sobre com es desenvolupen els processos i estratègies de planificació en les seves respectives institucions, basades en el perfil del centre, el país, els models d’estudi a l’estranger, les relacions internacionals i els objectius generals establerts.

La UPF és membre del board de l’EAIE des del mes de setembre del 2016, amb la presència de Sara López com a representant de la Universitat en aquest òrgan directiu, a través d’un mandat electe d’una durada de dos anys.

La creença en el poder transformador d’una educació superior global i la voluntat d’estar en una bona posició per tenir una veu i una visibilitat rellevants en l’àmbit de la internacionalització, són el leit motiv que impulsa la Pompeu Fabra a formar part de l’EAIE, l’associació de referència per als professionals de l’ensenyament superior a Europa.