Vés enrere La Pompeu Fabra obté set medalles en els Campionats d’Espanya Universitaris

La Pompeu Fabra obté set medalles en els Campionats d’Espanya Universitaris

Destaquen una medalla d’or i dues d’argent guanyades per María Cerezo en natació, mentre que els altres podis s’han aconseguit en karate, escacs i golf.

06.06.2017

Un cop finalitzats els Campionats d’Espanya Universitaris, celebrats durant els mesos d’abril i maig, la Universitat Pompeu Fabra ha aconseguit uns resultats molt positius, amb un total de set medalles: dues d’or, tres d’argent i dues de bronze.

La nedadora María Cerezo va fer un paper brillant a la competició disputada a Múrcia, amb una medalla d’or (als 100 metres papallona) i dues d’argent (als 50 i 200 metres papallona). La mateixa localitat va acollir el campionat estatal de karate, en què la UPF va recollir dues medalles més: una d’or per Naiara Moreno (en la modalitat Kumite -61 kg); i una de bronze per a Marta De Sande (Kumite -50 kg).

La resta de podis es van obtenir en escacs, amb un tercer lloc per a l’equip format per Pau Juan, Nico García, Max Ventura, Cristina Coll i Imar Telló, i un segon lloc per a Marta Trillo en el campionat de golf, celebrat a Antequera, un resultat que li ha permès obtenir medalla per quart any consecutiu.

Altres participacions destacades en la competició universitària estatal van ser la de l’equip de futbol sala femení, que va obtenir una meritòria cinquena posició final, després de perdre dos partits i guanyar contra la Universitat de Cadis; la de Guillem Valls, que va competir en atletisme a Cartagena (4a. posició en els 400 metres llisos), o la d'Ernest López, que va aconseguir la 10a. posició en el campionat de triatló a San Pedro de Pinatar (Múrcia).

Bons resultats en la competició a escala catalana

Quant als Campionats de Catalunya Universitaris, coordinats epr Esport Català Universitari (ECU), la UPF ha obtingut fins ara un total de 27 medalles (onze d’or, vuit d’argent i vuit de bronze).

Cal tenir en compte que encara resten algunes competicions per disputar, com ara el campionat d’aigües obertes (18 de juny) i el de triatló (16 de juliol).

Tres d’aquestes medalles han estat en esports d’equip (or per al futbol sala femení, argent en futbol-7 femení i bronze en Rugbi-7 masculí), i 22 en esports individuals, en els quals cal remarcar el triomf de la UPF en la classificació per equips en escacs i natació.

Capítol a part mereixen les dues medalles en la segona edició dels campionats de Catalunya Universitaris en Esports Electrònics. Es tracta de l’or en la modalitat d’Overwatch, a càrrec de l’equip format per Artur Anguera, Bruno Cordero, Álvaro-José Millán, Jordi Pacreu, Cristina Gutiérrez i Carlos Mancebo, i l’argent d’Isaac Reixach en la modalitat de Hearthstone.

Altres notes destacades de l’actualitat esportiva de la temporada, fora dels campionats de Catalunya i d’Espanya, han estat la victòria en futbol-7 dels Asteroides, dins de la lliga universitària. En aquesta competició, els equips de la UPF s'enfronten amb els d’altres universitats de l’àrea de Barcelona en diferents disciplines.

L’activitat esportiva del curs, sota la coordinació  de l'àrea d'esports del Servei d'Atenció a la Comunitat Universitària (SACU), s’ha completat amb els habituals tornejos (el 8 de juny tindrà lloc el de futbolí), els diferents cursos per millorar la salut i el benestar personal, i les sessions d’Aula d’Esport. La darrera sessió d'aquest cicle ha tingut lloc el 6 de juny, a càrrec de l’Alumni UPF Carla Casals, comunicóloga i coach, sota el títol “Quan somiar és el millor premi”.